۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۶۷۴۰۰
سرلشکر سلامی:

وعده صادق 2 یک اخطار و کوچکترین مقیاس عملی ما بود

وعده صادق 2 یک اخطار و کوچکترین مقیاس عملی ما بود
سرلشکر سلامی گفت: به اسرائیل و مقاماتش می‌گوییم و هشدار می‌دهیم وعده صادق ۲ یک اخطار و هشدار بود و کوچکترین مقیاس عملی بود که ما می‌توانیم با جزء کوچکی از قدرتمان انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز در مراسم تشییع شهید سرلشکر عباس نیل‌فروشان، با بیان اینکه باز هم اصفهان صاحب یک نشان افتخار جاودانه در تاریخ اسلام و ایران شد گفت: یک صفحه درخشان از حماسه و افتخار، یک فضیلت بزرگ در صفحات فضائل این شهر آسمانی که پر است از ستاره‌های پرفروغ سپهر شهادت اضافه شد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: این یک سند زیبا، محکم و مطمئن برای مردم اصفهان است که هرچندگاه یکبار یک سردار بزرگ و قهرمان فداکار و یک اقتدا کرده به حضرت عباس (ع) از سرزمین‌های دوردست بلاد اسلامی برای دفاع از اسلام و امنیت و حرمت و کرامت مسلمانان و در دفاع از نوامیس مسلمین به شهادت می‌رسد و همانند نگینی درخشان در حلقه انگشتر مردم فداکار ،وفادار و مهربان اصفهان قرار می‌گیرد و تا عرش الهی بدرقه می شود تا در کنار سایر شهدای ماقبل نزد خداوند متعال زنده روزی خوار شود.

وی در ادامه افزود: خاطره شهادت سید محمد حجازی و سردار حاج علی زاهدی در این شهر را به یاد داریم که از لبنان آمده بودند و امروز در دستان خود شهیدی سرافراز و سربلند و فداکار و جاودان و بلندآوازه در افلاک را تشیبع می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به خصوصیات شهید نیل‌فروشان تصریح کرد: سردار سرلشکر حاج عباس نیل‌فروشان تربیت شده مکتب اهل‌بیت و پرورش یافته در دامان پاک‌پدر و مادری نیکو سرشت و مومن به انقلاب و اسلام و ولایت بود.

وی ادامه داد: او از ۱۵ سالگی که به سن تکلیف رسید در میدان جهاد ظاهر شد و لباس جهاد برتن کرد و تا شش مهرماه که در آن حادثه استثنایی تاریخ اسلام در کنار سیدالشهدای مقاومت سید حسن نصرالله به آسمان پرکشید یک لحظه از میدان جهاد دور نماند و با وجود اینکه شخصیت رفیعی داشت ولی خود را از شهرت‌گریزی و انجام عمل مخلصانه برای خدا مخفی کرده بود و خاصیت شهیدان بزرگ همین است و از میدان جهاد بازنمی‌گردند مگر با جسم خونین.

سرلشکر سلامی در ادامه اظهار کرد: حاج عباس یک متفکر اندیشمند بود که دامنه اندیشه و تفکر او فراتر از موضوعات نظامی بود و شناخت عمیقی از تحولات جهان داشت و به قدری به بلوغ فکری رسیده بود که پس از طی مراحل مجاهدت، معاونت عملیات کل سپاه پاسداران را بر عهده داشت که مرکز طراحی عملیات بزرگ علیه دشمنان بود.

وی با اشاره به دیگر خصوصیات این شهید والا مقام از جمله سنجیده سخن گفتن، آرام بودن، مومن و متقی و متواضع و مودب و مهربان بودن گفت: تصور اشتباه دشمنان و معاندان اسلام است که گمان می‌کنند با شهادت مردان بزرگ نهضت‌ها خاموش می‌شود و مقاومت‌ها تمام می‌شوند آن‌ها باید از عاشورا درس بگیرند که وقتی امام زمان و زمین برای احیاء دین اسلام در آن میدان نابرابر شربت شهادت نوشید اسلام جاودان شد و روح شهادت در کالبد نسل‌ها جاری شد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: اسلام با جهاد و شهادت پیروز می‌شود و راه سعادت مسلمانان از مسیر جهاد و ایستادن و بر قلب سپاه دشمن یورش بردن می‌‌گذرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: دشمنان ما همواره شکست‌خورده اشتباهات خود در محاسباتشان هستند و با شهادت شهید زاهدی، نیل‌فروشان با قلب مطمئن به میدان آمد و در همان نقطه‌ای که شهید زاهدی بود شجاعانه، مصمم، مستحکم و با قلبی مطمئن ظاهر شد و به میدان آمد.

وی با بیان اینکه معاندان با شهادت شهید مقاومت سیدحسن و نیل‌فروشان تصور کردند حزب‌الله تمام شده و راه برایشان هموار شده، خاطرنشان کرد: وعده صادق ۲ نمایش شکوهمندی از اقتدار ملت بزرگ بود که همواره هنرش ثبت حماسه‌های بینظیر و نهراسیدن و از پای ننشستن است در راستای تصورشان پیش‌آمد.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه دشمن صدای ما را از میدان بزرگمهر اصفهان می‌شنود، تصریح کرد: به اسرائیل و مقاماتش می‌گوییم و هشدار می‌دهیم وعده صادق ۲ یک اخطار و هشدار بود و کوچکترین مقیاس عملی بود که ما می‌توانیم با جزء کوچکی از قدرتمان انجام دهیم.

وی ادامه داد: وعده صادق را انجام دادیم تا محاسباتشان را دقیق کنیم و بفهمند وقتی می‌گوییم اگر به شهروندان و شخصیت‌ها و اهداف و منافع ما حمله کنید شما را می‌زنیم و زدیم تا بدانید اگر قاطعیت ملی ما نقض شود و میهمان ما در تهران شهید شود شما را در سرزمینتان هدف قرار می‌دهیم تا بر سپر دفاعی خود که تکیه‌گاه مطمئن برای شما نیست تکیه نکنید که ما از آن عبور می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: اکنون هم می‌گوییم و می‌دانید که وقتی می‌گوییم عمل می‌کنیم پس مراقب باشید دست از پا خطا نکنید و الا باز هم شما را دردناک می‌زنیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه شما نمی‌توانید ملت‌های مسلمان را قتل عام کنید و امن باشید، اظهار کرد: این معادله جایی در میان مسلمانان ندارد پس مراقب باشید که ما ضعف‌های شما را می‌شناسیم و خودتان می‌دانید که بر آسیب‌پذیری شما مسلط هستیم و چقدر آسیب‌پذیر هستید و به هر نقطه‌ای تجاوز کنید دردناک به همان نقطه از شما حمله خواهد شد./1304/

مریم فلاحتی
ارسال نظرات