۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۷۶۷۴۶۳
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

صهیونیست‌ها روزبه‌روز در باتلاق غزه غرق می‌شوند

صهیونیست‌ها روزبه‌روز در باتلاق غزه غرق می‌شوند
امام جمعه موقت تهران گفت: تحولات یکسال گذشته نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از اهداف خود در غزه و لبنان دست نیافته‌اند و با مهلک‌ترین چالش سیاسی و نظامی روبه‌رو شده و مقاومت این رژیم را در شرایطی قرار داده که امروز به موجودیت ننگین و امنیت خود فکر می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول  نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: از نگاه پیامبر اسلام(ص) برای ایستادن بر فراز قله رفیع ایمان باید از تمام ظرفیت خویش بهره گرفت و به ویژگی‌ها و خصایص معنوی و دینی آراسته شد.

وی افزود: علمای پیشتاز و پیشگام در مدرسه قرآن و اهل بیت(ع) ترسیم‌کننده واقعی خصایص دینی هستند. فقها، حکما و مجاهدان و شخصیت‌های بزرگ دین، در تداوم راه پیامبر اعظم(ص) و مسیر حرکت تاریخ و جهان اسلام نقش داشته‌اند و به خوبی این مسیر را تبیین کرده‌اند و لذا همه علمای و فقهای ما آراسته به ویژگی‌ها و خصایص برجسته و عزت‌آفرین دینی هستند که امام راحل و مقام معظم رهبری را باید نماد این ارزش‌ها و فضایل دانست. 

خطیب نماز جمعه تهران شهید سید حسن نصرالله را تربیت شده در مکتب امام راحل برشمرد و تصریح کرد: این شخصیت برجسته در طول بیش از سه دهه مدیریت، فرماندهی و رهبری نهاد علمی، معنوی، سیاسی، اخلاقی و نظامی حزب‌الله این نهاد را به یک شجره طیبه روییده در بوستان قرآن و عترت تبدیل کرد. او به عنوان بازوی قدرتمند رهبر جهان اسلام در برافراشتن خیمه مقاومت اسلامی در جهان اسلام نقشی محوری و بی‌بدیل ایفا کرد و تجسم ارزش‌های والای دینی و معنوی محسوب می‌شود.

شهید سید حسن نصرالله؛ مظهر استواری و ایستادگی در کنار حق

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد شهید سید حسن نصرالله را پرچمدار جبهه مقاومت توصیف کرد و ابراز داشت: این شهید بزرگوار در دنیای عرب و لبنان از چنان شخصیتی برخوردار است که همه او را پرچم‌دار مقاومت و مایه عزت دنیای عرب می‌دانند و در جهان عرب همه از او الهام گرفته‌اند و به طور کلی به نماد ارزش‌های انسانی تبدیل شده و مظهر استواری و ایستادگی در کنار حق است. 

وی شهیدان سلیمانی، المهندس، نیل‌فروشان، سید حسن نصرالله و دیگر شهدا را نماد ایستادگی کنار حق برشمرد و پیروزی جبهه حق را وعده قطعی الهی دانست و حمایت از ستم‌دیدگان، فقرا، ضعفا و اصرار بر هدایت و رستگاری را از ویژگی‌های شهدای مقاومت به حساب آورد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خواهران و برادران ما بدانند راه مبتنی بر عقلانیت و معنویت قطعاً پیروز است و تردیدی در آن نیست و همه به این موضوع توجه داشته باشند.

شهید سنوار؛ نماد عزت، ایستادگی و مقاومت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه دوم با تسلیت شهادت یحیی سنوار، دبیرکل حماس گفت: شهید سنوار؛ نماد عزت، ایستادگی و مقاومت بود و بارها گفته بود اندیشه‌اش همان اندیشه امام علی(ع) است. امروز در غزه، عاشورا حضور دارد و نهج‌البلاغه دنیای اسلام را به حرکت درآورده و رهبران مقاومت از مکتب عاشورا و نهج‌البلاغه الگو گرفته‌اند.

وی در ادامه حضور مردم در تشییع پیکر شهید نیل‌فروشان را حضوری پرشور و خیره‌کننده دانست و اظهار کرد: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید نیل‌فروشان در شهرهای تهران، قم، مشهد و اصفهان تکرار حماسه اقتدارآفرین حضور مردم در نماز جمعه نصر بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به تاریخچه تاسیس رژیم جعلی اسرائیل و حمله های متعدد به سرزمین اعراب و فلسطین خاطرنشان کرد: جنگ نخست با عنوان جنگ اشغال انجام شد و در این جنگ کشورهای عربی تهاجمی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردند و حدود ۱۰ ماه هم به طول انجامید ولی متأسفانه با حمایت دنیای غرب و ناتوانی سران عرب این جنگ به شکست انجامید. صهیونیست‌ها در این جنگ تمامی نواحی که در طرح تقسیم فلسطین در سازمان ملل تعریف شده بود را به دست آوردند و تنها غزه و کرانه باختری از این طرح خارج ماندند.

با پیروزی انقلاب اسلامی صحنه مقاومت تغییر کرد 

وی افزود: جنگ دوم هشت سال بعد در سال ۱۹۵۶ میلادی شکل گرفت. پس از به قدرت رسیدن جمال عبدالناصر در مصر اندیشه پان‌عربسیم قوت گرفت. مصر در این جنگ تهاجمی را آغاز کرد ولی بعد از مدتی غرب دست به حمله علیه مصر زد و ارتش مصر با پنج هزار نیرو شکست خورد. جنگ سوم هم در ۱۹۶۷ میلادی اتفاق افتاد و به جنگ شش روزه شهرت یافت. صهیونیست‌ها آغازکننده این جنگ بودند و صحرای سینا و بلندی‌های جولان و بیت‌المقدس را اشغال کردند و پس از شش روز کشورهای عربی آتش‌بس را قبول کردند. جنگ چهارم در ۱۹۷۳ میلادی رقم خورد و در این جنگ مصر و سوریه حمله را آغاز کردند ولی بسیاری از سیاستمداران دست به خیانت زدند و در نهایت رژیم صهیونیستی پیروز شد. صهیونیست‌ها در این جنگ ۲۸۰۰ کشته و اعراب ۱۸ هزار کشته داشتند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی صحنه تغییر کرد و زلزله‌ای در جهان رخ داد که راه برای اقتدار امت اسلامی هموار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی صهیونیست‌ها هفت جنگ با مقاومت اسلامی و حماس داشتند که در همه اینها شکست خوردند. در این جنگ‌های هفت گانه هیچ دولت عربی و ارتش‌های کلاسیک حضور نداشتند بلکه ایمان و عقیده حضور داشت و شاهد مقابله ایثار و شهادت با تفکران قرون وسطایی غرب و صهیونیستی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد مقاومت مردم لبنان در برابر رژیم صهیونیستی را مانع پیشروی اسرائیل به اراضی لبنان برشمرد و اظهار کرد: تشکیل حزب‌الله و قدرت‌نمایی این نهاد، سبب شد تا صهیونیست‌هایی که زمانی در دوران شارون تا بیروت پیش آمده بودند در سال ۲۰۰۰ از جنوب لبنان خارج شوند.

رژیم صهیونیستی از نظر استراتژیک تمام شده است

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها روزبه‌روز در باتلاق غزه غرق می‌شوند، اظهار کرد: تحولات یکسال گذشته نشان می‌دهد آنها به هیچ‌یک از اهداف خود در غزه و لبنان دست نیافته‌اند. تل‌آویو بیش از یکسال است با مهلک‌ترین چالش سیاسی و نظامی روبه‌رو شده و مقاومت این رژیم را در شرایطی قرار داده که امروز به موجودیت ننگین و امنیت خود فکر می‌کند. از منظر برخی تحلیلگران رژیم صهیونیستی از نظر استراتژیک تمام شده و اقتصاد و امنیت این رژیم به شدت ناپایدار است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به عملیات «وعده صادق ۲» و با بیان اینکه در شرایط کنونی امت اسلامی باید با هم متحد باشند و به نفع دشمن بازی نکنند، تصریح کرد: این عملیات متراکم‌ترین و پیچیده‌ترین حمله بالستیکی جهان است و هشدار جدی به تل‌آویو و شرکای او محسوب می‌شود و لذا اگر واکنشی به این عملیات نشان دهند باید منتظر پاسخ‌های محکم ما باشند.

ارسال نظرات