۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۶۳۶۷۴
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد مطرح کرد؛

یاری دولت وفاق ملی با نقد منصفانه و ادبیاتی سازنده/ زمین و زمان تنبیه پشیمان کننده را تهران تعیین می‌کند

یاری دولت وفاق ملی با نقد منصفانه و ادبیاتی سازنده/ زمین و زمان تنبیه پشیمان کننده را تهران تعیین می‌کند
امام جمعه موقت تهران گفت: جریانات سیاسی و اصحاب رسانه با احترام به نگاه رییس جمهور در تشکیل دولت وفاق ملی با پرهیز از هر سخن مخرب با نقد منصفانه و ادبیاتی سازنده دولت را در انجام شایسته رسالت سنگینی که بر عهده دارد یاری کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه تقوا ضمین کننده سعادت بشری است، گفت: با آراستگی به مدارج اخلاقی و فضایل انسانی مبانی روشن و مستحکم عقلانی و قرآنی اعتقادی و آراستگی به عمل صالح در مسیر تقوا که تضمین کننده سعادت انسان و جامعه بشری است، گام برداریم.

خطیب نماز جمعه تهران سالروز ورود آزاداگان و اسرای هشت سال دفاع مقدس به خاک میهن را روز آزادگی و سرافرازی برشمرد و ابراز داشت: این روز، روز بزرگی برای ملت بزرگ ایران و فرزندان سلحشور آن است که از ۶ ماه تا ۱۰ سال در سلول‌ها و اردوگاه‌ها و آسایشگاه‌های پرشکنجه نیروهای بعثی صدام از همه ارزش‌ها و کمالات و سجایای اسلامی و انقلابی دفاع کردند و این ارزش‌ها را در برابر جامعه بشری عینیت بخشیدند و با ورود پیروزمندانه خود به ایران اسلامی زیباترین صحنه نشاط و سرور و افتخار را خلق کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای بعثی روی تمام جنایتکاران عالم را سفید کردند، خاطرنشان داشت: در آن روزها دشمن از تمام ظرفیتش استفاده می‌کرد تا اسرای عزیز ما را در برابر تریبون‌های خود حاضر کند. اولاً دفاع مقدس را محکوم کند و ثانیاً ایران را آغاز کننده جنگ معرفی کنند، ثالثاً از حضور خویش در میدان نبرد اظهار پشیمانی کنند. از همه ابزار ممکن و روش‌های روانی برای رسیدن به این هدف نامشروع و شیطانی استفاده کردند اما در مقابل حادثه‌ای رخ داد که نیروهای عراقی و نمایندگان صلیب سرخ جهانی را در حیرت فرو برد؛ آزادگان به یک جمع متشکل و منسجم و هماهنگ مبدل شدند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه اسرا به عنوان ستون کلیدی جنگ و پشتوانه قدرتمند سلحشوران دفاع مقدس در سنگر اسارت مقاوم ایستادند، اظهار داشت: اسرا پیوند ناگسستنی خود را با اسلام و ملت فلسطین برای رویارویی با رژیم صهیونیستی و پاکسازی سرزمین‌های اشغال شده، اعلام کردند.

آزادگان در اسارت از تمامی دقایق و لحظات استفاده می‌کردند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه اسارت هم فرصت بود و هم تهدید بیان کرد: آزادگان در اسارت از تمامی دقایق و لحظات استفاده می‌کردند، در اسارت یک دولت مخفی با مدیریت و رهبری سید آزادگان و با راهبرد حفظ سلامت آزادگان شکل می‌گیرد.

وی افزود: در اردوگاه‌های ایرانی در عراق نه افسردگی مشاهده می‌کنید و نه ناهنجاری‌های اخلاقی می‌بینید و نه یاس و ناامیدی حاکم است بلکه دنیایی از شور و نشاط و امید و حرکت است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به درخشش ورزشکاران ایرانی در المپیک پاریس، ابراز کرد: مدال آوران کشور در جهان اسلام و جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا درخشیدند و جمهوری اسلامی ایران بالاتر از کشورهای آرژانتین، سوئیس، بلژیک و پرتغال قرار گرفت.

وی ادامه داد: هرچند مدال‌های رنگارنگ ایران در این مسابقات دستاورد برنامه ریزی و مدیریت تحسین برانگیز فدراسیون‌های کشتی و تکواندو مربیان عالم و پرانگیزه آنهاست لکن با تلاش موفق کمیته ملی المپیک و دیگر فدراسیون‌ها ورزشکاران بلند پرواز ایران در رشته‌هایی مانند سنگ نوردی، شمشیربازی و ژیمناستیک به جایگاهی فاخر دست یافتند.

حضور بانوان ایرانی در المپیک نمادی از توانایی‌ها در حوزه‌های ورزشی، اعتقادی و اخلاقی بود

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به درخشش بانوان المپیکی ایران اضافه کرد: درخشش بانوان ورزشکار ایرانی و راهیابی نخستین بانوی میهن به فینال این رقابت‌ها برگ زرینی به دفتر افتخارات دختران این سرزمین افزود و پیوند جوانان پرانگیزه ایرانی را با ارزش‌های والای ایرانی و اسلامی در معرض نگاه جهانیان قرار داد. نمادی از توانایی‌ها در حوزه‌های ورزشی و اعتقادی و اخلاقی بودند در برابر دنیایی که با این ارزش‌ها فاصله دارند.

وی با بیان اینکه از دولت چهاردهم و شخص رییس جمهور انتظار می‌رود با سرمایه گذاری و حمایت و پشتیبانی لازم از همه ظرفیت‌های کشور برای قرار گرفتن ایران در جایگاه یکی از ده کشور نخست المپیک ۲۰۲۸ استفاده کند، گفت: رییس جمهور محترم فهرست کابینه دولت را به مجلس تقدیم کرد، گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که نمایندگان با الهام از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و رهنمودهای رهبری در چارچوب وظایف قانونی خویش از ظرفیت نهاد قانون گذاری برای شکل گیری و استقرار دولتی کارآمد و پرانگیزه و متعهد به ارزش‌های اسلام و انقلاب استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه دولت محصول کار مشترک مجلس و رییس جمهور است، عنوان کرد: پرهیز از شتابزدگی و رفتارها و سخنان هیجانی و مذاکره و گفت‌وگو و تصمیم سازی بر اساس منافع ملی و مصالح عالیه نظام و اهتمام جدی به ارتقای سطح تعامل و هماهنگی مجلس و دولت، ستون‌های مجلس در تراز را استحکام می بخشد و ما نیازمند چنین مجلس مقتدر و هوشمند می‌باشیم.

وی افزود: دستگاه تقنینی کشور در جایگاه شاقول برای نقشه راه دستگاه اجرایی کشور قرار خواهد گرفت. جریانات سیاسی و اصحاب رسانه با احترام به نگاه رییس جمهور در تشکیل دولت وفاق ملی با پرهیز از هر سخن مخرب با نقد منصفانه و ادبیاتی سازنده دولت را در انجام شایسته رسالت سنگینی که بر عهده دارد یاری کنند.

عبور از چالش‌های موجود دستاورد وفاق، اجماع خبرگان سیاسی و اقتصادی است

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بدون تردید گام برداشتن در راه سخت و دشوار اصلاح شاخص‌های کلان اقتصادی و عبور از چالش‌های موجود دستاورد وفاق و اجماع خبرگان سیاسی و اقتصادی و اصل و اراده استوار دولت و مجلس بر عملیاتی کردن سیاست‌های کلی نظام به عنوان میثاق ملی است و این مهم باید در صدر وظایف قوا قرار گیرد.

وی با اشاره به اصلاح نظام اداری تصریح کرد: ضعف و ناتوانی نظام اداری در اجرای سیاست‌های کلی و اهداف برنامه کشور از اساسی‌ترین موانع در اجرایی نمودن این سیاست‌ها می‌باشد؛ این نظام اداری پرهزینه و ناکارامد است و از توانایی لازم برای اجرای سیاست‌های کلی برخوردار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به اینکه نظام استخدام و پرداخت متناسب با وظایف حاکمیتی و دولت در تراز نیست، گفت: ما نیازمند نظام اداری عدالت محور و چابک و متناسب با وظایف حاکمیتی و روزآمد و هوشمند که نماد شایسته سالاری بوده، هستیم. امیدواریم دولت و مجلس بر این مهم متمرکز گردند.

وی با تاکید بر اینکه استانداران باید در تراز انقلاب اسلامی و نه  اینکه با گرایش سیاسی انتخاب شوند، خاطرنشان کرد: افزایش اختیارات استانداران و فراهم آوردن مشارکت شهروندان در اداره کشور ضروری است، یک مدیر باید پیوسته به این مهم فکر کند که چه هزینه‌ها و کارهای غیر ضروری حذف شود. این مطالبه رییس جمهور از مدیران ارشد کشور باید باشد.

تل آویو بهتر از همه می‌داند که از وقوع انتقام سخت ناگریز است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به مسئله غزه، بیان کرد: صهیونیست‌ها بارها در رویارویی با طرح‌های راهبردی و هوشمندانه و پیچیده جمهوری اسلامی ایران شکست خورده‌اند و نقشه آنان برای تغییر معادلات منطقه ناکام مانده است. 

وی با بیان اینکه ایران به گواهی تاریخ نشان داده که با تحمیل شرایط امنیتی سخت بر تل آویو هیچ تحرک آنها را بی پاسخ نگذاشته است، افزود: وعده مجازات سخت از زبان رهبری یادآور وعده صادقی است که چند ماه پیش صهیونیست‌ها را به التماس وادار کرد که با وساطت کشورهایی این پیام را به تهران منتقل کنند که انتقام ایران سخت نباشد.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: تل آویو بهتر از همه می‌داند که از وقوع انتقام سخت ناگریز است اما زمین و زمان این تنبیه پشیمان کننده را تهران تعیین می‌کند.

ارسال نظرات