۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۷۶۷۵۱
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی:

بانو طاهایی نقش مؤثری در زمینه کادر سازی و تربیت نیروی انسانی داشت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: از مسائل بسیار مهم، تربیت نیروی انسانی و کادرسازی است که استاد طاهایی در این راستا با آینده نگری که داشتند بیست سال پیش نیاز امروز را درک کرده و با ایجاد مراکز مختلف علمی ـ آموزشی به تربیت نیروهای ارزشی اقدام کردند.
نشست خبري مستند داستاني خادمان قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیشنمازی، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در نشست خبری که شب گذشته به مناسبت تولید مستند تلویزیونی عرشیان در منزل مرحوم بانو طاهایی برگزار شد، ضمن تقدیر از دست اندرکاران تهیه این مستند اظهار داشت: این برنامه، افزون بر معرفی خدمات بانو طاهایی، بایستی چگونگی اوج گیری ایشان برای الگودهی به دیگران را نیز به مخاطب نشان دهد.

وی گفت: نباید تنها به معرفی شناسنامه ای اشخاص که هیچ ایده و الگویی را به مخاطب منتقل نمی کند بسنده کرد، اینکه ایشان در چه فضایی رشد کرده و به اینجا رسیده و تبیین چگونگی رشد و ارتقاء ایشان در اینکه خروجی کار، ماندگار و تأثیرگذار باشد بسیار مهم است.

پیشنمازی با تأکید براینکه باید زوایای پنهان رشد معنوی شخصیت های بزرگ را به تصویر کشید تصریح کرد: نکته دیگری که در تهیه این مستند باید مورد توجه قرار گیرد این است که از مسائل بسیار مهم و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، تربیت نیروی انسانی و کادرسازی است که استاد طاهایی در این راستا با آینده نگری که داشتند بیست سال پیش نیاز امروز را درک کرده و با ایجاد مراکز مختلف علمی ـ آموزشی به تربیت نیروهای ارزشی اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیز آنچه آینده انقلاب را تأمین و تضمین می کند، کادر سازیست ابراز داشت: زوایای محبت استاد به نیروهایی که می خواهد تربیت کند باید در این برنامه بازسازی شود چرا که رابطه استاد و شاگرد در حوزه تنها رابطه علمی و مانند سایر نهادهای اموزشی نیست و استاد حوزه علاوه بر تعلیم، در تربیت و سازندگی معنوی شاگر نیز نقش دارد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مستند یعنی روایت آنچه که در واقع اتفاق افتاده و ما مستند را می سازیم تا بیننده به این نکته برسد که او هم می تواند اینگونه باشد لذا این برنامه باید تا حدامکان عنصر تربیت را در رفتار ایشان عینیت دهد. /930/پ202/ص
ارسال نظرات