۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۶۷۵۹۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

طرح فرهنگ و هنر در محلات کم‌برخوردار لرستان اجرا می شود

طرح فرهنگ و هنر در محلات کم‌برخوردار لرستان اجرا می شود
روانشاد از اجرای طرح فرهنگ و هنر در محلات کم‌برخوردار خبر داد و گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای مبانی دینی و ادب اسلامی در ساختار خانواده، تقویت شاخص‌های معنوی محلات، ارتقا نشاط اجتماعی از جمله اهداف این طرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، اعظم روانشاد، ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی و هنری مناطق کم‌برخوردار استان گفت: باید به فعالیت‌های فرهنگی و هنری نسل جوان و نوجوان به ویژه در مناطق محروم توجه داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه باید در مناطق کم برخوردارتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری را افزایش داد تا سطح آگاهی جامعه از هنر و کارهای هنری افزایش پیدا کند، افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری بسیاری در سطح استان وجود دارد، می‌طلبد با برنامه‌ریزی دقیق در راستای شناسایی و تقویت آنها گام برداشت.

وی به اجرای موفق رویداد «یکصدا ایران» و «هنر برای همه» در استان در حوزه آموزش هنر اشاره کرد و گفت: در دوره جدید با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی و نقش این آموزش‌ها در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار با تعامل و همکاری شهرداری، بسیج هنرمندان استان و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق کم‌برخوردار لرستان برگزار خواهد شد.

روانشاد ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در راستای توزیع عادلانه ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری در محلات کم‌برخوردار استان ضمن شناسایی استعدادها، ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته در نهایت، آثاری نیز از هنرجویان این محلات تولید و عرضه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برخی از اهداف این طرح عنوان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای مبانی دینی و ادب اسلامی در ساختار خانواده، تقویت شاخص‌های معنوی محلات، ارتقا نشاط اجتماعی، تبیین، ترویج و به‌کارگیری گفتمان الگوهای عفیفانه اسلامی در جامعه، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان محلات کم‌برخوردار از جمله اهداف این طرح هستند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات