۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۶۷۹۲۹
حجت الاسلام والمسلمین محمودی:

همه برای رشد حوزه علمیه فارس تلاش کنند/ضرورت تأمین مسکن اساتید حوزه

همه برای رشد حوزه علمیه فارس تلاش کنند/ضرورت تأمین مسکن اساتید حوزه
مدیر حوزه علمیه فارس گفت: با وجود وفاق عمومی که امروز در حوزه علمیه فارس وجود دارد و با همکاری و اهتمام همه روحانیون می توانیم شکوه و مجد حوزه علمیه فارس را احیا کنیم و از حوزه های پیشگام تشیع باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در نشست جامعه روحانیت شیراز با اشاره به برگزاری کنگره 15 هزار شهید استان فارس گفت: شهدا در جهان بینی خود جز خدا را ندیدند، بین ما زندگی می کردند اما تمام توجه آنان به ذات باری تعالی بود.

وی ادامه داد: ظواهر دنیا باعث دل مشغولی آنان نشد ، ما وظیفه داریم همیشه به یاد این ولی نعمات خودمان باشیم چراکه ما مرهون شهدای عزیز هستیم.

مدیر حوزه فارس اظهار داشت: دیروز دست اندرکاران کنگره شهدای فارس با رهبر انقلاب(مدظله العالی) دیدار داشتند و ایشان فرمودند که بزرگداشت شهدا برای آینده این کشور حیاتی و ضروری است.

وی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید در زمینه برگزاری کنگره شهدای استان فارس اهتمام جدی داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه فارس یادآور شد: ما در ذیل کنگره شهدای فارس ، اجلاسیه 350 شهید روحانی فارس را برگزار کردیم که جلسه ای معنوی با حضور گسترده طلاب و روحانیون فارس بود و ثمرات فراوانی داشت.

وی افزود: با مساعدت شورای عالی حوزه استان و دعای خالصانه شما تلاش می کنیم در زمینه آموزش و پژوهش و تهذیب با تمام تلاش خودمان پیش می‌بریم.

مدیر حوزه فارس خاطرنشان کرد: آیت الله جوادی آملی فرمودند باران وقتی تبدیل به رود می شود که سیل آسا باشد در حوزه اگر با تمام ظرفیت تلاش کنیم زمینه رشد و تعالی حوزه فراهم می شود.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه با وجود تاریخ طولانی دارای ظرفیت های ارزشمندی هست و نمونه اش همین جامعه روحانیت که با بازوی پرتوانی برای حوزه علمیه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی اذعان نمود: در زمینه تهذیبی اهتمام ویژه ای در حوزه فارس وجود دارد و با حضور اساتید مطرح کشور جلسات درس اخلاق در شهرستان های فارس در حال برگزاری است.

وی افزود: در زمینه های آموزش نیز دوره های تقویتی برای طلاب توسط اساتید مبرز حوزه علمیه برگزار می گردد تا شاهد رشد علمی و آموزشی باشیم.

مدیر حوزه فارس بیان کرد: پیگیری معیشت و مسکن طلاب از برنامه هایی است که مستمر پیگیر هستیم و با نهادهای مختلف رایزنی هایی صورت گرفته است و به زودی شاهد نتایج آن خواهیم بود.

وی افزود: با وجود وفاق عمومی که امروز در حوزه علمیه فارس وجود دارد و با همکاری و اهتمام همه روحانیون می توانیم شکوه و مجد حوزه علمیه فارس را احیا کنیم و از حوزه های پیشگام تشیع باشیم.

ارسال نظرات