۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۶۷۹۵۳

شورای امر به معروف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی برگزار شد

شورای امر به معروف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی برگزار شد
شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی، رییس شورای امر به معروف دانشگاه علمی کاربردی و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، دکتر عابدزاده رئیس شورای امر به معروف دانشگاه علمی و کاربردی و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه که روز دوشنبه مورخه 30 مهرماه1403 در واحد استانی این دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام محمد حسن نستوهی طی سخنانی ضمن عرض تسلیت شهادت تعدادی از رهبران جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین، بر ضرورت تبیین جایگاه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی افزود: دشمن با اشاعه و تبلیغ بد پوششی سعی دارد فرهنگ غلط را در جامعه اسلامی نهادینه کند.

وی تصریح کرد: خواسته ما از دانشگاه ها این است که با تشکیل کارگروه ها جهت شناسایی آسیب های فرهنگی در جامعه و ارائه راهکارهای مناسب ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یاری کنند.

حجت الاسلام نستوهی با اشاره به ارائه طرح مدارس امر به معروف و نهی از منکر نسبت به آشنا کردن جوانان و نوجوانان به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: ارتباط چهره به چهره جهت تعیین و تحکیم جایگاه واقعی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان یک واجب الهی از ضروریات این امر می باشد.

وی در خاتمه ضمن اشاره به فرمایش حضرت امام صادق(ع) که فرموده اند: «اگر شخصی متوجه انجام منکر توسط شخص دیگری شود و به او تذکر ندهد در حق او خیانت کرده است» اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر می بایست از روی دلسوزی و مهربانی انجام شود.

همچنن در آغاز این جلسه، دکتر عابدزاده طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت ابراز داشت: با شهادت تعدادی از فرماندهان مقاومت، رزمندگان مقاومت پرشورتر و قوی تر از گذشته به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه و شورای امر به معروف جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی افزود: قرآن کریم برای تمام مراحل زندگی انسان برنامه دارد و برای فرهنگ سازی و اصلاح فرهنگ های غلط در جامعه می بایست از آموزه های قرآنی استفاده کنیم.

وی ضمن توضیح معنی و مفهوم فرهنگ یادآورشد: تا زمانیکه علم به صورت فرهنگ در نیاید ابتر است و فرهنگ می بایست همیشه در اوج باشد.

دکتر اصغر عابد زاده در خاتمه سخنان خود رواج مدرک گرایی در جامعه را فرهنگی غط قلمداد کرد و ضربه های حاصل از آن را غیر قابل جبران دانست.

شایان ذکر است در خاتمه این جلسه د ر مورد مسائل و مشکلات فرهنگی دانشگاه بحث و تبادل نظر انجام شد.

ارسال نظرات