۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۶۷۹۹۲
یادداشت؛

چگونه می‌تواند کوروش ذوالقرنین باشد؟

چگونه می‌تواند کوروش ذوالقرنین باشد؟
اسناد بسیاری وجود دارد که کوروش بر بت های بابلی سجده می کرد و کوروش خود، با افتخار اعلام می کند که عاشق بتکده ها است؛ تعجیب می‌کنیم‌ از برخی که هنوز دنبال ذوالقرنین بودن کوروش هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چندی پیش خبری در خبرگزاری رسا به نقل یکی از خبرگزاری ها منتشر شد مبنی بر این که سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه کننده برنامه محفل اعلام کرد که برنامه محفل، علاوه بر تهیه و تولید برنامه تلویزیونی اقدام به تولید مستندهایی با موضوع قرآنی در کنار این برنامه کرده‌ که موضوع آن درباره سدی است که قرآن کریم از آن با عنوان سد یاجوح و ماجوج یاد کرده است.

وی در این گفت وگو ذوالقرنین بودن کوروش را مطرح می کند و می گوید  این (ذوالقرنین بودن کوروش) نظر علامه طباطبایی است و ما هم همین را در نظر گرفتیم و با همین نظر (در ساخت مستند) جلو رفتیم.

درباره اظهارات تهیه کننده برنامه محفل و ساخت مستند، می توان نگاه های دیگری نیز که در این باره وجود دارد بیان کرد که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد:

م/چگونه می تواند ذوالقرنین باشد؟

سجده کوروش بر بت های بابلی

در کتیبه خطی بابلی به وضوح بیان شده است که کوروش بر خدایان (بت های) بابلی سجده کرد. برای آنها قربانی نمود و دستور داد بودجه بتکده ها بیشتر شود...

با این سند واضح و مبرهن، تعجیب می‌کنیم‌ از برخی که هنوز دنبال ذوالقرنین بودن کوروش هستند. «سجده» دلیلی واضح بر اعتقاد کوروش بر چند خداپرست بودن وی است.

حیف نیست این برنامه زیبای خود را به مطلبی اختصاص دهید که با قرآن صدرصد در تناقض است!!

 م/چگونه می تواند ذوالقرنین باشد؟

پرستش بت مردوک توسط کوروش

کوروش در منشور معروف خود، بندهای 26 و 27 به صراحت بیان شده است که بت مردوک که از معروف ترین بت های بابلی بوده را پرستش می کند.

م/چگونه می تواند ذوالقرنین باشد؟

تصویر بت مردوک

همچنین کوروش در منشور خودش نه تنها بت مردوک بلکه خدای  «نبو» از خدایان معروف بابلی را هم پرستش می کند.

دقت کنید این کتیبه خطی و اصطلاحا سند دست اول از خود کوروش می باشد.

خود کوروش اعتراف می کند که بت ها رو پرستش می کند و با افتخار اعلام می کند که عاشق بتکده ها است.

چگونه می تواند ذوالقرنین باشد؟

بنابراین کوروشی که به بت ها سجده می کند و در منشور خود بت ها را پرستش می کند و نیز با افتخار اعلام می کند که عاشق بتکده ها است، چگونه می تواند ذوالقرنین باشد؟

ارسال نظرات