تنها راه مقابله با محور شرارت جهاد و مقاومت است/ به بهانه اسلام رحمانی نباید آیات جهاد را کنار گذاشت
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام سخنران مراسم بزرگداشت مقام شهید حجتالاسلام و المسلمین سیدهاشم صفیالدین، رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان و ارج نهادن به مقام شهدای راه مقاومت که از سوی مجمع جهانی اهلبیت(ع) و با مشارکت نهادهای حوزوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزارشد، ضمن تجلیل از مجاهدت های آن شهید والامقام گفت: تمام حیات او مجاهدانه و معتقد به جهاد و وحدت در میان همه جبهه مقاومت بود و معتقد بود حزب الله و محور مقاومت باید در منطقه موجب فخر و مباهات باشد و به آن افتخار کنیم. این سید به معنای واقعی کلمه مجاهد بود.
وی افزود: از ویژگی های برجسته این سید مجاهد ادب الهی بود که در تربیت خود و در تعامل با دیگران سعی و تلاش می کرد این آداب را در خود جمع کند. سید هاشم صفی الدین متاثر از اندیشه های امام و تربیت یافته امامین انقلاب بود و به معنای کامل و دقیق به ولایت فقیه باور داشت و خود را سرباز ولایت می دانست.
آیت الله رمضانی با بیان اینکه ظلم کردن و ظلم پذیری در اسلام وجود ندارد، بیان کرد: اگر شریعت را به معنای جامع بپذیریم و باور داشته باشیم که فقه برنامه کامل برای تمام زندگانی بشریت است این اسلام می تواند نقش آفرین باشد. بعد از رحلت پیامبر (ص) نگاه ها و رویکردها نسبت به اسلام متفاوت شد، اسلام علوی با اسلام اموی و عباسی کاملا متفاوت شد. در اسلام اموی و عباسی تنها به ظاهر اسلام پایبندی داشتند و به همین خاطر ضربه هایی را به عمق اسلام و جامعیت اسلام وارد کردند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه فاصله گرفتن از شریعت موجب کاستن تاثیرگزاری اسلام می شود، تصریح کرد: در غرب از اسلام لیبرال استقبال می شود. در اسلام لیبرال به دنبال جایگزینی احکام با برخی موارد دیگر خوددرآوردی می باشند. در انگلستان یک زن امام جمعه می شود و احکام را بگونه دیگر معرفی می کند. یا برخی از فرقه های ساخته شده توسط غرب، اسلام را با خشونت معرفی می کنند و به نوعی به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب هستند.
وی ادامه داد: امروزه یک سری از روشنفکران اسلام رحمانی را تبلیغ می کنند یعنی اسلام رحمت مطلق است و نتیجه آن صلح مطلق می باشد. آیات جهاد و عبرت های آن را کنار می گذارند. بلاشک ما هم اسلام رحمانی را قبول داریم که اسلام برپایه رحمت است وقرآن مدیریت پیامبر را براساس رحمت به انسان ها معرفی می کند و در سیزده سال حضور در مکه جنگی رخ نداده است اما تاریخ حضور پیامبر در مدینه و جهاد با مشرکین و کفار را هم باید مطالعه کرد.
آیت الله رمضانی خاطرنشان کرد: آیا نسبت به زورگویان، خودکامگان و متجاوزان نباید به حکم عقل و فطرت برخورد و ایستادگی کرد؟ آیا این موضوع با رحمت الهی منافات دارد؟ یا انتشار رحمت الهی است؟ لذا در اینجا بحث جهاد و مقاومت مطرح می شود. به تعبیر امیرالمومنین (ع) جهاد برای اسلام عزت می آورد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: جهاد و مقاومتی که در دین تعریف شده برای حفظ دین می باشد. در روایتی از پیامبر اکرم (ص) چنین آمده است که جهاد برای عزت و آبادی دین خدا بر مسلمانان واجب شده است.
وی با اشاره به اینکه مقاومت در برابر نظام سلطه و زورگویان مشروع شده است، ابراز داشت: این اسلام در برابر جنایتکاران و مستکبران می ایستد و تلاویو را به رسمیت نمی شناسد، اسلامی که تلاویو را به رسمیت بشناسد و در کشورش به او سفارتخانه بدهد نمی تواند موازنه قدرت را بهم بریزد و در مقابل نظام سلطه بایستد.
آیت الله رمضانی با بیان اینکه گفتمان جهاد در میان غیرمسلمانان هم راه یافته است، اظهار داشت: گفتمان مقاومت و جهاد گفتمان جهانی است چرا که مقابله با ظلم یک حکم عقلی است. نسخه آنهایی که جز زور چیزی را متوجه نمی شوند تنها و تنها نسخه مقاومت است.
سخنران مراسم با بیان اینکه نظام سلطه مذاکره و صلح را نمی فهمد، خاطرنشان کرد: صلح یاسرعرفات را بیاد بیاورید، قوم صهیونیست نژاد پرست است و به هیچ صلح و آتش بسی و بیانیه سازمان ملل پایبند نیست و نخواهد بود و به دنبال حکمرانی بر تمام جهان هستند لذا تنها راه مقابله و مقاومت است.
آیت الله رمضانی در پایان با بیان اینکه تفکر سید حسن و سید هاشم و این راه و مکتب زنده است و روز به روز گسترش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: مقاومت ذیل رحمت الهی تعریف می شود و به بهانه اسلام رحمانی نباید آیات جهاد را کنار بگذاریم، کنار گذاشتن مقاومت یعنی کنار گذاشتن شریعت و احکام الهی؛ با محور شرارت باید با محور مقاومت مقابله کرد. بدون شک زبان مقابله با زور و سلطه و تعدی و تجاوز مقاومت است چرا که زبانی غیر از مقاومت را نمی شناسند. اگر ذره ای عقب نشینی بکنیم ده قدم جلوتر می آیند تا سلطه خود را فراگیر و عالم گیر کنند.