۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۲۱۱۷۹
سردار حسن زاده مطرح کرد؛

صدور فرهنگ مقاومت به جهان بزرگترین پیروزی ایران در ۸ سال دفاع مقدس

صدور فرهنگ مقاومت به جهان بزرگترین پیروزی ایران در ۸ سال دفاع مقدس
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: صدور فرهنگ ایستادگی و مقاومت به اقصی نقاط جهان بزرگ ترین پیروزی انقلاب اسلامی در 8 سال دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در سالن جلسات این سپاه برگزار شد، گفت: دفاع مقدس واژه خوب و با ارزشی است اما نسل جوان باید بدانند که این جنگ بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد و ایران هرگز آغازگر این جنگ نبود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند: ما در هیچ مقطعی آغاز کننده جنگ نبودیم؛ 8 سال دوران دفاع مقدس جنگی بود که از ناحیه دشمن برما تحمیل شد و بالغ بر 80 کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم صدام را در این جنگ یاری کردند تا بتوانند انقلاب اسلامی را نابود کنند.

سردار حسن زاده با بیان اینکه امام راحل به ایستادگی و مقاومت ایمان داشتند، ابراز کرد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران ریشه در دوران دفاع مقدس دارد؛ مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در میدان های نبرد در برابر زورگویی دشمنان ایستادند و از خاک کشور دفاع کردند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران بیان داشت: پیروزی حداقلی ما در دوران دفاع مقدس این بود که با دست خالی در برابر ده ها کشور قدرتمند ایستادیم و پیروز شدیم و یک وجب از خاک میهن را از دست ندادیم.

وی افزود: اما پیروزی حداکثری جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس صدور فرهنگ و اندیشه مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان عالم بود؛ امروز کشورهایی مانند سوریه، لبنان، عراق و یمن با الگوگیری از همین فرهنگ توانستند استکبار جهانی را مغلوب کنند.

سردار حسن زاده ادامه داد: فرهنگ و اندیشه اصیل و ماندنی مقاومت برگرفته از آیات و روایات است برای همین روز به روز درحال پیشروی است؛ پیروزی مردم سوری، لبنانی، یمنی و عراقی بیانگر و تایید پیروزی خون بر شمشیر است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اضافه کرد: امروز یمنی ها با پهپادهای خودشان ناتوانی تمام تجهیزات نظامی و تسلیحاتی اروپا و آمریکا را به نمایش گذاشتند، در حال حاضر آمریکا شاهد افول خود در برابر فرهنگ و اندیشه مقاومت است.

وی بیان داشت: امروز همه دنیا می داند که انقلاب اسلامی راهبردی که در مقابل فشار حداکثری دشمنان اتخاذ کرده راهبرد مقاومت و ایستادگی فعال است؛ ما باید با زنده نگاه داشتن دوران دفاع مقدس از تمام ارزش های آن صیانت و حفاظت کنیم.

سردار حسن زاده درباره برنامه های هفته دفاع مقدس، گفت: مهمترین برنامه های این هفته شامل برگزاری یادواره شهدا، اعزام راویان دفاع مقدس به مراکز آموزشی، تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده معزز ایثارگران، برپایی نمایشگاه و برگزاری مسابقات کتابخوانی است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه ها می توان به راه اندازی 500 کاروان مقاومت با شعار «ما پیروزیم»، اردوی جهادی برای رسیدگی به خانواده های کم برخوردار، برگزاری محله های اسلامی با موضوع سلامت، محرومیت زدایی و غیره اشاره کرد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات