۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۲۱۱۲۱
تولیت مدرسه علمیه دارالسلام:

تبلیغ، مهمترین رسالت طلبگی است

تبلیغ، مهمترین رسالت طلبگی است
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری تبلیغ را مهمترین رسالت مسیر طلبگی دانست و گفت: طلاب در فراگیری فنون و مهارت های علمی مربوط به امر تبلیغ کوشا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین اسکندری تولیت مدرسه علمیه دارالسلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبلیغ را رسالت اولیه مسیر طلبگی دانست و گفت: این موضوع را باید به دو بخش تقسیم کرد نخست مربوط به آن دسته از طلابی می شود که مقدمات خود را گذرانده و آمادگی تبلیغ و حضور در عرصه های جهادی تبلیغی را دارند.

وی افزود: دسته دوم که تعداد بسیاری از طلاب را تشکیل می دهد مربوط به طلاب جوان و نوجوانی می شود که مشغول گذراندن دوران مقدمات هستند بنابراین تکلیف تبلیغی طلاب با یکدیگر متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه انسان هرگز نباید از سیر تکاملی و تعالی خود در مسیر سلوک الی الله غفلت کند، ابراز کرد: تعطیلی در اسلام معنا ندارد اینکه گفته شود تبلیغ تنها منحصر به ایام تعطیل است این سخن پذیرفته شده نیست بنابراین با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید طلاب نباید از امر تبلیغ غفلت داشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه دارالسلام ادامه داد: البته نوع دروس و برنامه های طلاب در ایام تحصیل و یا به اصطلاح تعطیلات هفتگی و سالانه تغییر می کند اما چیزی که مهم قلمداد می شود آن است که انسان در همه لحظات به کسب حکمت های نو و تازه اهتمام داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب در ایام تعطیلات هفتگی و یا سالانه باید به فعالیت های تبلیغی و یا کسب علوم دیگر مشغول باشد، اظهار داشت: طلاب باید در فراگیری فنون و مهارت های علمی که مربوط به امر تبلیغ است کوشا باشند./813/ت210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات