۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۶۲۱۰۴۹
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه مطرح کرد؛

پیاده روی اربعین، پیوندی میان عاشورا و ظهور + فیلم

پیاده روی اربعین، پیوندی میان عاشورا و ظهور + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه پیاده روی اربعین پیوندی میان عاشورا و ظهور است، گفت: پیاده روی اربعین بیانگر تفاوت سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین اجتماع بزرگ عاشقان اربعین حسینی به همت هیات رزمندگان اسلام امروز در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، با بیان اینکه میلیون ها انسان مومن در پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند، گفت: شرکت کنندگان حاضر در پیاده روی اربعین تنها برای عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یا صرفا برای پاسداشت یاد شهدا و اسرای کربلا در مسیر نجف و کربلا گرد هم جمع نمی شوند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه در ادامه با تاکید بر اینکه تعاریف و ادبیات کاملی باید از حماسه اربعین حسینی به جهان مخابره شود، ادامه داد: همچنین پیاده روی اربعین حسینی صرفا برای گریه کردن نیست و هدف از این تجمع چیزی فراتر از این امور حتی زیارت است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور مومنان در پیاده روی اربعین بیانگر آمادگی آنان برای یاری امام حسین(ع) است، اظهار داشت: در تعریف حماسه حسینی باید از الفاظ و کلماتی همچون وفاداری استفاده کرد؛ اربعین حسینی حماسه ای است که بیشتر توجهات به امام زمان(عج) جلب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین برقرار کننده پیوند میان عاشورا و ظهور است، گفت: کسانی در این مسیر گام بر می دارند و هزینه می کنند که به آینده مهدوی توجه دارند؛ رهبر معظم انقلاب بر غنا بخشیدن به محتوا و معرفت اربعین بسیار تاکید دارند و این امر زمانی محقق می شود که آن غنا بخشی در مسیر ظهور  انجام شود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با اشاره به اینکه اربعین مسلکی فرادینی و فرامذهبی است، اظهار داشت: در پیاده روی اربعین نجات بشریت مد نظر است چرا که اربعین الگوی سبک زندگی در تمدن عظیم اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین تفاوت سبک زندگی اسلامی و غربی را به نمایش می گذارد، عنوان کرد: در سبک زندگی غربی منافع مالی مورد توجه است در حالی که در پیاده روی اربعین که نمایش سبک زندگی اسلامی است تنها و تنها از خودگذشتگی مشاهده می شود؛ برای همین است که غرب از انعکاس خبر پیاده روی اربعین جلوگیری می کند تا مبادا موجب سقوط جوامع غربی و اروپایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این مطلب که ما در حال رقم زدن آینده جهان هستیم، ابراز کرد: به واسطه انقلاب اسلامی قدرت و امنیت در جامعه حاکم شد و توانستیم حضور در صحنه را به بسیاری از کشورها مانند عراق، سوریه، لبنان و یمن صادر کنیم و امروز با عنایت الهی توجه قلوب منقلب شده به سمت اربعین جذب شده است که همه نشان از عنایت الهی است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
قیام آقا امام حسین(ع) قیام ارزش ها و باورهای دین اسلام در برابر انحرافات،کجی ها ، دزدی ها ،اختلاس ها و غارتگری ها از بیت المال به اسم اسلام و مسلمین بود و راه نجات دین را از این کجی ها با بالاترین هزینه یعنی فدا کردن جان خود و عزیزانش برای نشان دادن اصالت دین اسلام که همانا ایستادگی در برابر ظلم و نیرنگ ، خدعه و ریاکاری یزد و یزیدیان است را با ترک نیمه کاره مناسک حج و رفتن به پیشواز بلا به همه مسلمانان جهان نشان داد.
ما چقدر در طول این ۴۰ سال راه آقا امام حسین را پیموده ایم؟
چند نفر از آقایون و مسئولین پیشانی مهر داغ کرده ، دوتابعیتی،رشوه گیر دزد و اختلاسگر حاضر شدند این هزینه را پرداخت کنند؟
0
0