۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۷۶۸۶۸
معاون آموزش حوزه های علمیه:

باید افراد مستعد برای تحصیل به حوزه علمیه جذب شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب به ظرفیت های حوزه های علمیه توجه شود تا افرادی که استعدادهای لازم را برای تحصیل در حوزه دارند جذب این نهاد مقدس شوند.
حجت الاسلام علي عباسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسی، معاون آموزش حوزه های علمیه، روز دوشنبه در همایش مسؤولان هسته های گزینش، اساتید و مدیران مدارس علمیه کشور که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، در سخنانی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) گزارشی از فعالیت های آموزشی حوزه های علمیه ارائه کرد و گفت: پذیرش متقاضیان ورود به حوزه های علمیه مساله حساسی است و در این زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز داشت: در سالیان اخیر روند اقبال دانش آموزان و دانشجویان مستعد به حوزه های علمیه بسیار مثبت بوده و امکان انتخاب و گزینش از بین داوطلبان نیز فراهم شده است.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به ظرفیت های حوزه های علمیه شد و بیان داشت: باید با برنامه ریزی مناسب به ظرفیت های حوزه های علمیه توجه شود تا افرادی که استعدادهای لازم را برای تحصیل در حوزه دارند جذب این نهاد مقدس شوند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به روند برگزاری آزمون ها و جذب و گزینش متقاضیان ورود به حوزه های علمیه تصریح کرد: همزمان با شروع زمان اطلاع رسانی پذیرش حوزه های علمیه، روند فعالیت های مربوطه نیز آغاز می شود و از روش‌های مختلف نسبت به اطلاع رسانی اقدام می شود.

وی تاکید کرد: این کار مهم از طریق جراید، رسانه ها و تریبون هایی که در اختیار ما است صورت می گیر؛د اما متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی هنوز این رسانه ها در خدمت پذیرش حوزه نیستند.

معاون آموزش حوزه های علمیه اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ششصد نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود و اگر بتوان از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد در روند اطلاع رسانی فعالیت های حوزه های علمیه و همچنین روند انعکاس نحوه پذیرش در حوزه های علمیه بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از 15 اسفندماه تیزرهای تبلیغاتی مربوط به پذیرش حوزه های علمیه از طریق رسانه ملی پخش خواهد شد گفت: ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه در سال آینده از اول اسفندماه آغاز و تا 10فروردین نیز ادامه خواهد داشت و امکان تمدید این زمان نیز وجود دارد.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: کار ثبت نام از متقاضیان از طریق سامانه معاونت آموزش و به صورت اینترنتی انجام خواهد شد و نتایج آزمون ورودی حوزه های علمیه نیز در خرداد ماه اعلام و در مرداد سال آینده نیز پذیرفته شدگان نهایی به مدارس علمیه سراسر کشور معرفی خواهند شد.

وی بیان داشت: سال گذشته نیز حدود 27 هزار نفر متقاضی در آزمون ورودی حوزه های علمیه نام نویسی کردند که از این تعداد 9هزار نفر از طریق اینترنتی ثبت نام کردند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با قدردانی از برگزار کنندگان این همایش اظهار داشت: مصاحبه در امر پذیرش حوزه های علمیه و گزینش متقاضیان موضوعی حیاتی و جدی است و باید نکات ارائه شده توسط اساتید در این همایش جمع بندی و در اختیار مدیران مدارس قرار گیرد./924/پ202/ص
ارسال نظرات