۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۶۹۳۱
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

160 موقوفه در آذربایجان شرقی احیا شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از احیای 160 موقوفه در این استان خبر داد و گفت: احیای موقوفات از اولویت‌های کاری اداره کل اوقاف این استان در سال آینده است.
وقف


حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و 200 موقوفه و 18 هزار رقبه در استان آذربایجان شرقی شناسایی شده است.

وی احیای موقوفات را از اولویت‌های کاری اداره کل اوقاف استان در سال آینده اعلام کرد و افزود: امسال 160 موقوفه شناسایی و احیا شده است.

حجت الاسلام نوبری با بیان این‌که هم اکنون 6 هزار و ۷۰۰‬ باب مسجد و ‪ ۲۴۰‬ امامزاده وجود دارد، خاطر‌نشان کرد: نسب یکی از امامزاده های این استان نیز از سوی علما تائید شده که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی این اداره کل ابراز داشت: تعیین مکان‌هایی در امامزاده‌ها به‌عنوان زائر سرا و ایجاد امکانات تفریحی، مذهبی و فرهنگی برای برگزاری اردوهای دانش‌آموزی از اقدامات مؤثر فرهنگی این مرکز است.

حجت الاسلام نوبری در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اظهار داشت: امسال سه دوره آموزشی قرآن برگزار شد که هر دوره با حضور بیش از 250 نفر از خواهران و برادران علاقه‌مند به علوم قرآنی همراه بود.

رییس ستاد دیه آذربایجان شرقی همچنین در ادامه یادآور شد: این ستاد با کمک خیرین و انجمن حمایت از زندانیان، در روزهای پایانی سال نزدیک به صد زندانی مالی و جرایم غیرعمد را به آغوش خانواده‌های‌شان باز می‌گرداند./935/پ202/س

ارسال نظرات