۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۷۳۵۵
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

آمریکا پس از اسراییل بزرگ ترین خطر امنیتی علیه لبنان است

خبرگزاری رسا ـ سید هاشم صفی الدین با اشاره به خطر بزرگ نفوذ امنیتی آمریکا در لبنان، خواهان توجه به این امر شد و هر نفوذ آمریکا در لبنان را خطری استراتژیک علیه این کشور دانست و بر مقاومت به عنوان تنها راه رویارویی با دشمن صهیونیستی تاکید کرد.
سيد هاشم صفي الدين رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) در حومه جنوبی بیروت موسوم به ضاحیه با اشاره به خاموش شدن جنجال ها و تهدیدهای صهیونیستی پس از اعلام موضع اخیر حزب الله لبنان، این امر را در تاریخ منطقه بی سابقه برشمرد و گفت: دشمن از این پس محکوم به این معادله جدید است و این امر دستاورد مهمی برای لبنان، فلسطین و کل منطقه است.

سید هاشم صفی الدین با اشاره به استراق سمع آمریکا نسبت به مکالمات لبنانی ها، گفت: پس از خطر امنیتی صهیونیستی، بزرگ ترین خطری که لبنان را تهدید می کند خطر آمریکایی است؛ آمریکاست که سلاح دشمن صهیونیستی را در کشتار فرزندان ما تامین می کند.

وی با اشاره به پیوستگی کامل و تبادل اطلاعاتی آمریکا و اسراییل، بر اهمیت خطر نفوذ امنیتی آمریکا در لبنان، هر نوع نفوذ آمریکا در لبنان را خطری استراتژیک علیه این کشور دانست و گفت: کسانی که نفوذ آمریکا در لبنان را نادیده می گیرند را باید به عنوان کسانی که اهمیتی برای امنیت ملی و استراتژیکی لبنان قائل نیستند، معرفی کرد.

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید بر ضرورت به کارگیری تمام ابزارهای رسانه ای و سیاسی و دیگر ابزارهای عملی برای شفافیت بخشی به مساله نفوذ امنیتی آمریکا در لبنان، گفت: لبنان مقاوم و لبنان پیروز که اراده و معادله خود را بر اسراییل تحمیل کرد، هرگز اجازه نخواهد داد که آمریکا در سطح سیاسی و امنیتی در این کشور نفوذ کند.

وی درباره ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم اسراییل و فلسطینیان، باری دیگر بر موضع حزب‌ لله در این خصوص تاکید کرد و گفت: حزب الله همچنان این مذاکرات را بی ثمر می داند و معتقد است که آمریکا نه میانجی گری بی طرف، بلکه در واقع خود یکی از دو طرف است.

سید هاشم صفی الدین مقاومت را تنها گزینه در رویارویی با دشمن صهیونیستی دانست و افزود: ما در طول چند دهه اخیر با دو تجربه روبرو بوده ایم. یکی مقاومت که همواره برای ما پیروزی های و دستاوردهای پیاپی را به ارمغان آورده است و مذاکرات که همواره موجب سرشکستگی و خواری بیشتر ما بوده است تا جایی که هم اکنون به هتک حرمت مقدسات اسلامی در فلسطین اشغالی رسیده است.

وی در پایان با اظهار اینکه ما گزینه اول را انتخاب می کنیم، گفت: ما دارای مقاومتی شرافتمند و قدرتمند هستیم و اهداف خود و راه دست یافتن به آنها را می شناسیم./981

ارسال نظرات