۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۷۶۵۳

نشست هم اندیشی جشنواره فرهنگی هنری حوزه علمیه اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی جشنواره فرهنگی هنری حوزه علمیه اصفهان، با حضور طلاب و فضلای فعال در عرصه های فرهنگی و هنری که تاکنون آثار خویش را به دبیرخانه جشنواره ارایه کرده‌اند برگزار شد.
  همايش حوزه علميه اصفهان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام قطبی، معاون فرهنگ و تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در این جلسه با اشاره به جایگاه و اهمیت تبلیغات دینی و کم توجهی به عرصه های هنری و روش های نوین تبلیغات دینی، اظهار داشت: با توجه به مطالعاتی که تاکنون صورت گرفته توانسته ایم 12 محور اساسی در زمینه نشر معارف دینی احصاء کنیم.

وی با بیان اینکه، این محور ها عبارت است از تبلیغات شفاهی، مکتوب، هنری، رسانه ای، فرایندی، سازمانی و دیگر موضوعات افزود: جشنواره فرهنگی هنری حوزه علمیه اصفهان در تمام این 12 محور فعال بوده و تاکنون آثار متعددی در رشته های مختلف به دبیر خانه این جشنواره رسیده است.

حجت الاسلام قطبی در ادامه با بیان اینکه این جلسه برای هم اندیشی در خصوص چگونگی توسعه و تثبیت جشنواره در عرصه استانی و ملی برگزار شده است، افزود: به منظور تثبیت فعالیت های فرهنگی و هنری طلاب و فضلای حوزه علمیه اصفهان، رویکرد ما حرکت در مسیر رسمیت بخشی و استقلال بخشی گام خواهد بود و ما تاکنون توانسته ایم برای تثبیت فعالیت های ادبی حوزه اصفهان، مقدمات تاسیس بنیاد فرهنگی ادبی حوزه علمیه اصفهان را به وجود بیاوریم و در آینده نزدیک برخی رشته های دیگر نیز در قالب نهادهای مستقل ثبت و از طریق فعالان در همان رشته ها اداره خواهد شد و دفتر تنها در زمینه هدایت فکری اقدام نموده و تمام مراحل اجرایی و تصدی گری را به نهادهای تعریف شده واگذار خواهد کرد.
 
معاون فرهنگ و تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در پایان ابراز امیدواری کرد طلاب حوزه های علمیه با ورود به عرصه های جدید و استفاده از ادبیات رایج جهان در زمینه های نشر معارف دینی بتوانند در همه عرصه های فرهنگی در جامعه تاثیر گذار باشد.
 
یادآور می شود در پایان این جلسه طلاب و فضلای شرکت کننده در نشست به ارایه نظریات و دیدگاه های خود پرداختند. همچنین به همه اعضای جشنواره لوح «شبکه اعضای افتخاری» اعطا شد. /916/د102/ع

ارسال نظرات