۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۷۶۶۹
رییس سازمان علوم و معارف اسلامی کشور:

مدارس معارف اسلامی کشور ظرفیت پذیرش بیش از هشت هزار دانش آموز را دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان علوم و معارف اسلامی کشور گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی کشور ظرفیت پذیرش بیش از هشت هزار دانش آموز را دارد.
سيفي، رييس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامي كشور


سید محمد صادق سیفی، رئیس سازمان علوم و معارف اسلامی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی کشور ظرفیت پذیرش بیش از هشت هزار دانش آموز را دارد.

وی افزود: در حال حاضر 26 دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری و 64 دبیرستان علوم و معارف صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در کشور وجود دارد.

سیفی تصریح کرد: علاوه بر این مدارس، پنج آموزشگاه نیز توسط بخش خصوصی و با مجوز دبیرخانه وزارت آموزش و پرورش در کشور دایر هستند.

وی ظرفیت دانش آموزان دبیرستانهای علوم و معارف اسلامی صدرا را پنج هزار نفر ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و 424 دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند که تا دو سال آینده به پنج هزار نفر افزایش می یابد.

رئیس سازمان علوم و معارف اسلامی کشور، پیوند بین حوزه و دانشگاه و ارتقای اگاهی های مردم در حوزه دین را از مهمترین اهداف تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی عنوان کرد.

سیفی از رشته علوم و معارف اسلامی به عنوان چهارمین رشته مصوب ملی و نظری نام برد و تصریح کرد: با اهتمام مقام معظم رهبری به دنبال مطالبات دانش آموزان این رشته از مجلس و دولت هستیم.

وی با بیان اینکه این رشته از نظر محتوا و نرم افزاری با شرایط ایده آل فاصله دارد اظهار امیدواری کرد: با نگاه مطلوب و همگرایی مسؤولان فرهنگی، ضعف ها و کاستی های این رشته جبران شود.

سیفی سابقه تاسیس رشته علوم و معارف اسلامی را 25 سال عنوان کرد و گفت: از بدو ایجاد این رشته در نظام آموزشی تا کنون سالی 10 دبیرستان در کشور تاسیس شده است./960/ت302/ع


ارسال نظرات