۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۷۸۸۲

کارگاه‌های مهارت‌افزایی حوزه‌های خواهران کشور سال آینده برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر سازماندهی تحقیقات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در سال آینده خبر داد.
کارگاه‌های مهارت‌افزایی حوزه‌های خواهران کشور سال آینده برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، صدیقه افشار برگزاری این کارگاه‌ها را جزئی از طرح کلی دوره مهارت‌افزایی معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران کشور دانست و اظهار داشت: این دوره در چهار مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول آن به ارتقای ادبیات نوشتاری معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران اختصاص دارد و در دو بخش شامل آموزش مکاتبه‌ای با انجام تکالیف از سوی معاونان پژوهش مدارس علمیه و اجرای کارگاه‌های نویسندگی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مرحله اول آموزش معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران رو به اتمام است، یادآور شد: مرحله دوم مهارت‌افزایی معاونان پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز آغاز شده و اکنون در نیمه راه است.

مدیر سازماندهی تحقیقات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه مرحله دوم دوره مهارت‌افزایی معاونان پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به روش‌های یادگیری و مطالعه اختصاص دارد، تصریح کرد: در اجرای این مرحله، یک منبع آموزشی تهیه شده و در اختیار معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران قرا گرفته است و از این کتاب آزمون به عمل آمده است.

وی برگزاری کارگاه‌های دوروزه را جزو دیگری از مرحله دوم دوره مهارت‌افزایی معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران برشمرد و گفت: این کارگاه‌ها که به روش یادگیری و مطالعه اختصاص دارند، از سال آینده برگزار خواهند شد.

افشار اضافه کرد: مرحله سوم این دوره شامل آموزش روش تحقیق مقدماتی می‌شود و مرحله چهارم این دوره نیز به روش تحقیق پیشرفته اختصاص دارد.

وی یادآور شد: 196 تن از معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران سراسر کشور در دوره مهارت‌افزایی پژوهشی شرکت کرده‌اند.

مدیر سازماندهی تحقیقات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در ارتباط با لزوم برگزاری این دوره آموزشی اظهار داشت: فعالیت معاونان پژوهش مدارس تخصصی است و این معاونان علاوه بر نظارت بر کار اساتید راهنما به طلاب مشاوره ارائه می‌کنند از این رو آموزش مستمر آنان ضروری است.

وی با بیان اینکه معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران باید بیش از پیش با فنون پژوهش آشنا شوند، خاطرنشان کرد: در این زمینه با افراد صاحب‌نظر و اساتید روش تحقیق در مورد مهارت‌های مورد نیاز برای آموزش، جلساتی تشکیل شد و در نهایت با اولویت‌بندی نیازهای آموزشی پژوهش، دوره مهارت‌افزایی معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران شکل گرفت./916/د102/ص
ارسال نظرات