۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۷۷۹۵۷
27 اسفندماه؛

چهارمین سالگرد شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی در سیستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ چهارمین یادواره ی شهداء و شهیدان روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی و شهدای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی، 27 اسفندماه جاری، در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) این شهر برگزار می‏شود.
پوستر چهارمين سالگرد شهداي مظلوم فاجعه تروريستي تاسوکي


مهدی لکزایی، مسؤول روابط عمومی گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، اظهار داشت: چهارمین سالگرد شهدای تاسوکی و خصوصاً شهیدان روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی در آخرین پنجشنبه سالجاری (27 اسفندماه 88) در آستان گلزار شهدای شهر ادیمی و در جوار تربت شهدای روحانی آن فاجعه خونین تروریستی برگزار می شود .

وی، بیان کرد: زنده نگه‏ داشتن یاد و خاطره ی شهداء، اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص یاد شهداء، تجلیل از مقام والای شهداء و ایثارگری های آنان، ارائه الگویی برای جوانان و نوجوانان، آشنایی نسل جدید با فرهنگ شهادت و ایثارگری، همدردی با خانواده‏های معظم شهدا و بازماندگان شان و یادآوری و تأکید بر راه شهداء از جمله اهداف برگزاری این یادواره است .

لکزایی، با تقدیر و تشکر از حضور مردم در سه یادواره ی گذشته گفت: انتظار داریم مردم امسال نیز یکپارچه و با شکوه در چهارمین یادواره شهدا شرکت نمایند و بر ادامه راه این شهیدان که به دلیل حب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) غریبانه جان باختند، تأکید کنند.

مسؤول روابط عمومی گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی، همچنین با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جند الشیطان، تصریح کرد: از سربازان گمنام امام زمان (عج) که در آستانه هفته وحدت و چهارمین سالگرد شهدای مظلوم فاجعه تاسوکی با اقتدار کامل مالک ریگی را دستگیر و ملت ایران اسلامی، خصوصاً خانواده های معظم شهداء و مردم شهید پرور استان سیستان و بلوچستان را خوشحال کردند، تشکر و قدردانی داریم .

گفتنی است، تروریستها موسوم به گروهک جند الشیطان به سرکردگی مالک ریگی در 25 اسفندماه 84، با بستن جاده عبوری زابل – زاهدان، 22 تن از هموطنانمان را در حالی که چشمان و دستان آنها را بسته بودند، از پشت به ضرب گلوله به شهادت رساندند و هفت تن را مجروح و هفت تن را به گروگان گرفتند که به تدریج پس از 200 روز گروگان ها را آزاد نموده و یکی از گروگان ها را نیز به شهادت رساندند.

گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی در 10 کیلومتری شهرستان زابل قرار دارد و 63 شهید بزرگوار هشت سال دفاع مقدس و شهدای روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی در آن آرام گرفته اند.

این گلزار شهداء بزرگترین گلزار شهدای استان سیستان و بلوچستان پس از شهرهای زاهدان و زابل است./940/پ202/ص

ارسال نظرات