۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۷۹۹۹

امکان تحصیل طلاب در خراسان شمالی تا پایه هشتم فراهم شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در خراسان شمالی، هدف از تاسیس این مرکز را در خراسان شمالی، تقویت بنیه علمی طلاب و افزایش پذیرش طلبه عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر امکان تحصیل طلاب در خراسان شمالی تا پایه هشتم فراهم شده است.
طلبه
حجت الاسلام مسعود قاسمی، مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبر گزاری رسا در بجنورد گفت: با توجه به حضور مدارس علمیه فعال در خراسان شمالی و دشوار بودن نظارت وبرنامه ریزی توسط این مدارس علمیه،به همین منظور شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان با راه اندازی نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در خراسان موافقت کرد.

مسوول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در خراسان شمالی بیان داشت:با افتتاح نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در این استان شرایط پذیرش طلبه ازپایه های 4و5 حوزوی به پایه 8 حوزوی افزایش پیداکرد.

حجت‌الاسلام قاسمی،تقویت بنیه علمی حوزه و افزایش پذیرش طلبه در خراسان شمالی را از اهداف اصلی تاسیس نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در خراسان شمالی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که طلبه‌ها این استان در گذشته پس از پایان تحصیلات دوره مقدماتی خود به شهر مشهد انتقال می‌یافتند و این استان از وجود طلاب و فضلای حوزه علمیه بی بهره‌ می‌ماند؛ به همین منظور نمایندگی مرکز مدیریت در این استان تاسیس شد تا طلاب تا پایان سال تحصیل پایه هشتم در این حوزه علمیه فعالیت کنند./966/پ202/ص
ارسال نظرات