بهار 89؛
سومین همایش روحانیت و رسانه در مشهد برگزار میشود
خبرگزاری رسا ـ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سومین همایش روحانیت و رسانه را در بهار 89 در مشهد برگزار میکند.
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید محمد صادق مرکبی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، شب گذشته در نشسست خبری دومین همایش روحانیت و رسانه گفت: طلبههای حوزه علمیه توانایی بالایی در ارائه مفاهیم دینی از طریق رسانه ها دارند و به دلیل حضور و ارتباط گسترده با رسانه های کشور می توانند جایگاه خود را در عرصه رسانه ها ارتقا بخشند چون در این حوزه حرف های زیادی برای گفتن دارند.
وی خبرگزاری رسا را صاحب توان گسترده ای در حوزه طرح مضامین دینی در رسانه دانست و گفت: این خبرگزای در عرصه اطلاع رسانی دینی توانسته است خیلی سریع مسائل را رصد و به مخاطبان خود منتقل کند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از شاخصه ها و معیارهای مهم ارزیابی رشد و تعالی یک جامعه رسانه های آن هستند افزود: در جامعه توسعه یافته رسانه ها رشد کمی و کیفی چشم گیری دارند و مشهد به دلیل دارا بودن عنوان پایتخت مذهبی ایران و نیاز به توسعه و پیشرفت در حوزه رسانه می تواند صاحب رسانه های بیشتری باشد.
وی به برگزاری آیین اختتامیه دومین همایش روحانیت و رسانه در 25 اسفند اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری نخستین همایش روحانیت و رسانه در نیمه دوم سال 88 دومین همایش با حضور و سخنرانی جواد آرین منش نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با موضوع رسانه ها، فرهنگ سازی و فرهنگ سوزی، عزیزالله حاجی مشهدی سردبیر فصل نامه نقد سینما با عنوان فرصت ها و تهدیدهای تلویزیون در ارائه مفاهیم دینی و جلال فیاضی مدیر مسئول روزنامه شهرآرا با عنوان دین، رسانه و ارتباطات برگزار شد.
وی افزود: مجموعه مقالات سلسله همایش های روحانیت و رسانه تا پایان سال جاری توسط دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی جمع آوری و در بهار 89 در قالب کتابی منتشر خواهد شد.
این مقام مسؤول به برگزاری نخستین همایش روحانیت و رسانه در نیمه دوم سال 88 اشاره کرد و گفت: این همایش با شعار درآمدی بر برگزاری دوره های ادب و هنر اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد که موضوعات مختلفی از جمله شیوه های ورود ثمربخش روحانیت در عرصه رسانه ها، جایگاه فعلی روحانیت در عرصه رسانه و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در آن از حضور اساتید برتر حوزه و دانشگاه و صاحب نظران حوزه رسانه استفاده شد.
مرکبی ادامه داد: پس از برگزاری نخستین همایش روحانیت و رسانه علاقه مندان در دوره های آموزشی گروه ادب و هنر دفتر تبلیغات شرکت کردند و نخستین دوره عالی رسانه های تصویری و سینما با حضور علاقه مندان برگزار شد.
وی اظهار داشت: پس از پایان نخستین همایش و با بررسی خلاهای موجود برنامه ریزی برگزاری دومین همایش روحانیت و رسانه آغاز شد که در چند محور پژوهش های رسانه ای، مولفه های دینی در رسانه، تبلیغ سنتی و تبلیغ مدرن و قالب های کارآمد برنامه سازی دینی تلویزیونی مورد بررسی قرار گرفت و کارگاه های آموزشی با موضوعات فوق برگزار شد.
این مسؤول فرهنگی با بیان اینکه پژوهش های رسانه ای از اهمیت خاصی برخوردار است تصریح کرد: ما در این همایش ها به دنبال ارائه پژوهش های کاربردی در حوزه رسانه هستیم تا رهیافتی از این همایش ها نصیب رسانه های کشور شود.
وی از برگزاری سومین همایش روحانیت و رسانه در سال آینده خبر داد و گفت: برنامه ریزی برگزاری این همایش از فروردین ماه سال آینده آغاز می شود و همایش در پایان خرداد ماه یا اوایل تیرماه 89 برگزار خواهد شد.
مرکبی درباره کلی بودن عنوان روحانیت و رسانه در این سلسله همایش ها گفت: گرچه این عنوان کلی است؛ اما به طور نمادین به کار رفته و آغاز کننده راهی است تا در آینده در موضوعات جزئی و تخصصی تر این همایش ها برگزار شود افزون بر آن هدف ما از برگزاری این سلسله همایش ها ایجاد دغدغه های لازم هم برای روحانیت و هم برای رسانه هاست.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد همایش روحانیت و رسانه انگیزه ای باشد تا روحانیت به عرصه رسانه های کشور نزدیک شده و جایگاه فعلی روحانیت در عرصه رسانه ها ارتقا یابد./933/پ201/ص
ارسال نظرات