۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۸۱۴۷

کلیات رشته تخصصی تربیت روحانی حج در حوزه علمیه تصویب شد

خبرگزاری رسا ـ شورای عالی گسترش حوزه‌های علمیه با کلیات رشته تخصصی تربیت روحانی حج و اعطای موافق اصولی و تاسیس مجوز موفق دوساله به مدرسه علیمه بقیت الله قم موافقت کرد.
شوراي عالي حوزه
به گزارش خبرگزاری رسا، شورای گسترش حوزه‌های علمیه، در جلسه شماره 55 خود در 18 اسفند 1388، افزون بر تصویب ضرورت و کلیات رشته تخصصی تربیت روحانی حج(سطح سه)، با اعطای موافقت اصولی تأسیس و مجوز موقت دو ساله به مدرسه علمیه بقیت‌الله قم، موافقت کرد.

در این جلسه، ضرورت و کلیات رشته تخصصی تربیت روحانی حج(سطح سه)، به تصویب شورای گسترش حوزه‌های علمیه رسید تا پس از تصویب این ضرورت و کلیات در شورای عالی حوزه‌های علمیه، سرفصل دروس و منابع درسی این رشته نیز بررسی و تصویب شود.

همچنین، در این جلسه مقرر شد طرح تفصیلی، سرفصل‌ها و منابع رشته یا گرایش، در کمیته آموزش شورای گسترش با حضور معاونان آموزشی مراکز مدیریت برادران و خواهران تصویب شود تا نیازی به طرح آنها در شورای گسترش نباشد.

در این جلسه، شورای گسترش حوزه‌های علمیه، بنا به تقاضای حضرت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی و به استناد مصوبه شماره 616 شورای عالی حوزه‌های علمیه، با اعطای موافقت اصولی تأسیس و مجوز موقت دو ساله به مدرسه علمیه بقیت‌الله شهر قم، جهت برگزاری پایه‌های 7 تا 10، موافقت کرد.

شورای گسترش حوزه‌های علمیه، در جلسه شماره 56 خود در تاریخ 25 اسفند 1388، کلیات و برنامه درسی رشته تخصصی امامت(سطح سه) را به تصویب رساند تا پس از تصویب این کلیات در شورای عالی حوزه‌های علمیه، سرفصل دروس و منابع درسی این رشته نیز بررسی و تصویب شود./917/د102/ص


ارسال نظرات