۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۷۸۱۵۴
استاندار مازندران:

تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی مایه افتخار جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران با اشاره به جایگاه حضرت آیت الله جوادی آملی در عرصه فقه و فقاهت از ایشان به عنوان برجسته ترین مفسر قرآن کریم در جهان اسلام نام برد.
استاندار مازندران تفسير تسنيم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، روز گذشته در ششمین جلسه مجمع عمومی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستایی استان در بابل حضرت آیت الله جوادی آملی را مایه افتخار جهان اسلام دانست و افزود: تفسیر تسنیم ایشان دردنیای اسلام نظیر ندارد.

وی از حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان برجسته‌ترین مفسر قرآن کریم نام برد و خاطر‌نشان کرد: این مفسر برجسته مازندرانی ‌برای دیار علویان ایران‌ افتخار است.

نماینده عالی دولت در مازندران تفسیرتسنیم حضرت آیت الله جوادی آملی را پرطرفدار ترین تفسیر قرآن در کشور دانست و خاطر‌نشان کرد: به دلیل علاقه‌مندی ملت ایران به این تفسیر، این اثر تاکنون چندین بار به چاپ رسیده است و این مسأله نشان دهنده جایگاه برجسته این استاد برجسته حوزه علمیه در کشور و حتی جهان اسلام است.

طاهایی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد فرهنگی دور سوم سفرهای استانی هیأت دولت اشاره و ابراز داشت: این مسأله نشان دهنده دغدغه‌های دولت دهم به مباحث فرهنگی و دینی است.

استاندار مازندران با اشاره به وجود حدود چهار هزار مسجد در سراسر این استان بیان داشت: باید با ارائه طرحی مناسب در دور سوم سفر هیأت دولت به مازندران تمامی این مساجد به امکانات نرم افزاری مجهز شوند.

وی با تأکید بر ترویج و تقویت مباحث قرآنی در سطوح مختلف جامعه ایرانی‌ خاطر‌نشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور توسعه یابد و قرآن‌محوری به عنوان یک فرهنگ در جامعه ملموس باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران از متولیان فرهنگی و دینی استان خواست تا بسته‌ای نرم افزاری با محوریت قرآن کریم و ترویج معارف اهل بیت‌(ع) تهیه کنند تا در دور سوم سفر، به هیأت دولت ارائه شود.

طاهایی اخلاص را بن‌مایه آموزه‌های قرآنی دانست و با تأکید بر این که این مؤلفه باید همواره زنده نگه داشته شود، تصریح کرد: قرآن انسان را با فرهنگ طهارت آشنا می‌کند و باید به عنوان خادم قرآن، در راه ترویج معارف قرآنی در جامعه تلاش کنیم./950/پ201/س
ارسال نظرات