۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۸۱۸۷

جزئیات دیدار رییس جمهور با مراجع از زبان مشاور رییس جمهور در امور روحانیت

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس جمهور در امور روحانیت در گفت و گو با خبرنگاران جزئیات دیدار رییس جمهور با مراجع تقلید را تشریح کرد.
ديدار دکتر احمدي نژاد با آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سقای بی ریا مشاور رییس جمهور در امور روحانیت در حاشیه دیدار دکتر احمدی نژاد با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در گفت و گو با خبرنگاران جزئیاتی از دیدار رییس جمهور با مراجع تقلید ارائه کرد.

وی تصریح کرد: دیدار های رییس جمهور با مراجع تقلید بسیار خوب و صمیمی بود و مسائل به طور شفاف مطرح شد و اگر گله مندی هایی هم بود بیان گردید و رییس جمهور هم به این مسائل پاسخ دادند.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت خاطر نشان کرد: مراجع تقلید هم تا آنجایی که بنده برداشت کردم تلقی به قبول داشتند.

حجت الاسلام سقای بی ریا اضافه کرد: دیدار رییس جمهور با اعضای جامعه مدرسین نیز جلسه بسیار خوبی بود و قرار شد بعدا دکتر احمدی نژاد در سفری به قم دیدار جداگانه ای با اعضای جامعه مدرسین داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل مطرح شده در این دیدارها ابراز داشت: مراجع عظام تقلید نیز نسبت به مسائل کلی انقلاب و عزت و پیشرفت اسلام و انقلاب و همچنین آبادانی شهر قم تاکید ویژه ای داشتند و آقای رییس جمهور هم همانطور که در جلسه صبح در مراسم بهره برداری از صحن غربی حرم مطهر تاکید کرد گفت قم باید زیباترین شهر کشور باشد.

حجت الاسلام سقای بی ریا افزود: همچنین مراجع تقلید در این دیدار نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم تاکید داشتند و دکتر احمدی نژاد هم گفت ما می دانیم کارهای خوبی در بعد مسکن و کنترل قیمت ها انجام شده است ولی باید به سمت تثبیت قیمت ها برویم.

وی یاد آور شد: مسائل فرهنگی از دیگر مباحث مورد تاکید مراجع تقلید و اعضای جامعه مدرسین بود و رییس جمهور هم تاکید داشت که فرهنگ یک مساله فراگیر است و در این راستا همه باید کمک کنند.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت ابراز داشت: دکتر احمدی نژاد در این دیدارها با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت از تخصیص اعتبارات ویژه برای امور فرهنگی خبر داد و از مراجع خواست در صرف این بودجه ها به شکل صحیح و همچنین در راستای فرهنگ اسلام ناب کمک کنند و هم از اعضای جامعه مدرسین و هم از مراجع تقلید تقاضا کردند شما دستور بفرمایید طراحی ها انجام شود ما پشتیبانی می کنیم.

حجت الاسلام سقای بی ریا همچنین با اشاره به دیگر دیدارهای رییس جمهور با مراجع و علما ابرازداشت: دکتر احمدی نژاد با حضرت آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله مصباح یزدی ، آیت الله علوی گرگانی دیدار خواهند کرد.

گفتنی است دکتر احمدی نژاد هم اکنون در حال دیدار و گفت و گو با آیت الله مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری است./924/پ201/ج
ارسال نظرات