۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۸۲۲۴
مدیر مدرسه علمیه نواب مشهد:

مراکز دینی در عرصه تولیدات خبری تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نواب مشهد، صیانت از اصل ولایت فقیه و پی‌گیری تحول در حوزه از رسالت‌های رسانه در شرایط کنونی دانست.
دين و رسانه
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر مدرسه علمیه عالی نواب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص نقش رسانه‌ها در شرایط کنونی اظهار داشت: رسانه به ویژه در شرایط سیاسی اجتماعی کنونی بایستی دو محور را اساس کار خود قرار دهند؛ نخست اصل نظام که ولایت فقیه است زیرا همه امور همچون فرهنگی و پژوهشی ‌در صورتی اتفاق می افتد که نظامی اسلامی داشته باشیم و نظام اسلامی هم مبتنی بر ولایت فقیه است.

وی افزود: آنچه پس از ولایت فقیه اولویت دارد تحول است، به گونه‌ای که اگر اصل نخست نباشد تحول هم محقق نخواهد شد، شاید رسانه‌ها برای خود یک رسالت همچون جریان سازی، رصد اخبار و تولید خبر قائل باشند؛ اما این کافی نیست، بایستی سه مرحله تولید، توزیع و مصرف خبر هم مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: طیف گسترده ای از نخبگان در فضای سیاسی از خرداد تا کنون نتوانستند درست نقش آفرینی کنند و این نخبگان، اعم از شخص و یا جریانات و نهادهای متولی کار نخبگان هستند.

وی خطاب به اصحاب رسانه تأکید کرد: نباید منتظر باشیم فلان شخصیت سخنرانی کند تا ما منعکس کنیم بلکه بایستی خودمان برنامه ریزی کرده و راهبری داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب تصریح کرد: باید قدری احساس ناامنی کرده و فکر نکنیم همه چیز روی روال است و باید به اندازه امکاناتمان کار کنیم؛ هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت حوزه علمیه خواهران برای تولید یک جریان خبری مناسب استفاده کنیم در حالی که این ظرفیت وجود دارد.‌/930/ت302/س

ارسال نظرات