۲۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۸۲۳۲
امام جمعه رشت:

بازار جامعه اسلامی‌ باید محل انصاف و عدالت باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات عید نوروز، خواستار رعایت انصاف در معاملات روزمره شد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در آخرین خطبه های نماز جمعه مرکز این استان در سال 88، با تأکید بر رعایت انصاف و مسائل شرعی برای ‌فروش اجناس در تعطیلات عید نوروز از سوی بازاریان گفت: در جامعه اسلامی بازار باید محل عدل، انصاف و عدالت باشد.

امام جمعه رشت با تأکید بر این که سال جدید باید همراه با تغییر و تحول در انسان‌ها باشد، خاطرنشان کرد: نباید در عید نوروز تنها به تغییر و تحولات ظاهری اکتفا کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان صله رحم، ذکر خدا، پاکیزگی و محبت کردن نسبت به همنوع خود را مهم‌ترین اثر عید نوروز دانست و تصریح کرد: استمرار این تأثیرات سبب تحول در آداب، معاشرت و اخلاق انسان خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های ایران اسلامی در سال های گذشته اشاره کرد و  بیان داشت: این پیشرفت ها موجب اقتدار ایران اسلامی در دنیا شده و جمهوری اسلامی را بیشتر به دنیا معرفی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در بخش دیگری از سخنانش به تلخی و شیرینی های سال 88 اشاره کرد و بیان داشت: حضور 85 درصدی ملت ایران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین شیرینی امسال بود.

وی حوادث پس از انتخابات را از تلخی‌های سال 88 دانست و خاطر‌نشان کرد: متأسفانه برخی فریب خوردگان پس از انتخابات دست به اقدامات ناشایستی زدند که سبب ناراحتی دوستداران انقلاب شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ملت ایران نیز بار دیگر در نهم دی و 22 بهمن پاسخ دندان شکنی به دشمنان انقلاب دادند، ابراز داشت: حضور ملت ایران در این راهپیمایی‌ها، شیرینی دوباره ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

امام جمعه رشت با اشاره به مسأله فلسطین گفت: فاجعه جدیدی که در فلسطین در حال وقوع است، رژیم غاصب صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا و کشورهای عربی، در حال خالی کردن قدس شرقی از فلسطینی‌ها است./950/پ202/س
ارسال نظرات