اعزام بیش از ۱۳ هزار مبلغ در ماه محرم ۱۴۰۴

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، 23خرداد ماه سال جاری در طلیعه عید سعید غدیر خبر شهادت فرماندهان و هماوردی مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم در برابر متجاوزان و 12 روز پرصلابت و مظلومیت، خبر از محرمی متفاوت می داد؛ همین طور هم شد! مجالسی حماسی، پرشور با حضور حداکثری مردم و روحانیونی که در عین تبیین درسهای عاشورا این بار ملموس تر از گذشته به تبیین وضعیت جبهه حق و مقاومت در برابر استکبار پرداختند و عظمت و انسجام و همدلی و مقاومت مردم را ستودند.
ماه محرم سال جاری با حدود 23هزار مبلغ اعزامی که در این میان دفتر تبلیغات اسلامی با صدور حکم تبلیغی برای بیش از 13هزار نفر اعم از مبلغان متخصص، نخبه، گروه های تبلیغی و سایر مبلغان ارجمند که از این تعداد، 2652 نفر مبلغان خواهر بودند نقش بسزایی در شکل گیری این فضای معنوی ایفا کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در گفتوگویی از فعالیت بیش از 404 گروه تبلیغی ـ جهادی با استعداد 3700 مبلغ در ماه محرم 1404 در عرصه های گوناگون تبلیغی نظیر فعالیت در مساجد و هیئات، مناطق گردشگری و ...، برنامه های قرآنی و عزاداری در مراکز فرهنگی، کانون های اصلاح و تربیت، زندان ها و سایر محیط های ویژه خبر داد.
وی بیان کرد: در برنامه اعزام ماه محرم سال جاری یکی از نوآوری ها در عرصه تبلیغ انجام شد که مدل های کارآمد کارگروهی با مخاطبان جوان از طریقه سامانه بلاغ با تمام پیش نیازهای آن اعم از درسنامه، راهنما و شناسنامه طرح در سامانه بلاغ بارگزاری و برای اجرا به گروه های تبلیغی پیشنهاد شد.
حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری خاطر نشان کرد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه محرم توسط مبلغان می توان به «تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منظومه فکری مقاومت و مقدمه سازی برای تمدن اسلامی و دوران ظهور»، «ترسیم جبهه حق و باطل با تکیه بر سیره سیدالشهدا علیه السلام و یاران وفادار ایشان» «جايگاه بصیرت، صبر، ایمان و ایثار در مقابله با دشمن و تقویت جبهه داخلی»، «مباحث مرتبط با مولفه های اقتدار جمهوری اسلامی»، «گسترش روح اميد، همدلی، انسجام ونشاط اجتماعی» و ... اشاره نمود.
وی با اشاره به دریافت گزارش های تصویری از فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی نسبت به انجام ارزیابی های چندلایه از طریق خود ارزیابی، ارزیابی سرگروه و اعضاء به صورت متقابل، ارزیابی نهاد درخواست کننده و بررسی گزارشات تصویری، و ارتباط با نهادهای رصدی در رابطه با فعالیت مبلغان خبرداد و گفت: گزارشات تصویری از فعالیت اثربخش مبلغان در محیط هایی گسترده، افزون بر مساجد و حسینیه ها و تکایا خبر می دهد به صورتی که قشر خاکستری مردم را نیز در میان مخاطبان پوشش داده است.
مدیرکل تبلیغ عمومی آموزش ضمن تبلیغ طلاب را امری مهم برشمرد و گفت: به منظور افزایش سطح آگاهی علمی و مهارتی مبلغان اعزامی و آموزش ضمن تبلیغ، دوره های آموزش مجازی محرم 1404 (ویژه مبلغین اعزامی) به صورت مجازی و آفلاین برگزار و نزدیک به 3000 مبلغ در آن شرکت کردند. همچنین بهره گیری از محتوای تبلیغ به روز و ارزشمند ره توشه که در 3 مجلد عمومی، خانواده و تقریب منتشر شد، جایگاه خوبی در میان مبلغان ارجمند داشته است.