۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۸۷۸۵
رییس جمهور در جمع مردم ارومیه؛

اوباما باید در کلام خود و دولتمردانش دقت کند/ سیاستمداران آمریکا اوباما را‌ برای فریب ملت‌ها روی کار آوردند

خبرگزاری رسا ـ رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی از خبرهای منتشر شده درباره اظهارات باراک اوباما در خصوص حمله مجدد به غزه و تهدید کشورهای مخالف به حمله اتمی گفت: اوباما باید در کلام خود و دولتمردانش دقت کند.
سخنراني دکتر احمدي نژاد در
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران، امروز در جمع مردم ارومیه در ورزشگاه تختی با اشاره به مصاحبه منتشر شده از اوباما در روز گذشته افزود: اوباما علی رغم این‌که با شعار تغییر روی کار آمد و هفت ماه پیش در صحن علنی سازمان ملل به صراحت اعلام کرد که دولت‌های قبلی آمریکا در مسیر غلط بوده و حقوق و احترام به ملت ها را رعایت نکرده اند؛ اما امروز خلاف تعهدش در سازمان ملل مبنی بر جبران سیاست های غلط دولت های قبلی، ملت ها را به حملات هسته ای و اتمی تهدید می کند.

احمدی نژاد در ادامه این مطلب گفت: تهدید ملت‌های آزادی‌خواه به حملات اتمی توسط اوباما را به حساب ناپختگی و ناشیگری او می گذاریم؛ چراکه او تازه به عرصه ‌های بالای سیاسی در کشورش دست پیدا کرده است و ظاهراً تحت فشار گروه‌های سرمایه داری و صهیونیستی است و نمی‌تواند تصمیمات درستی اتخاذ کند.

وی اوباما را به ماسک و نقاب در کشورش تشبیه کرد و گفت: عده ای از همان ابتدای کار بر این باور بودند که اوباما نقش یک ماسک و نقاب را در کشورش بازی می‌کند و سیاستمداران او را برای فریب ملت‌ها آورده‌اند.

رییس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: بعضی ها معتقد بودند اساس کار آمریکا همان اقدامات و اندیشه‌های بوش است؛ ولی چون در این زمینه شکست خوردند تلاش کردند ظاهر قضیه را عوض کنند و با ماسک جدیدی بیایند؛ البته علاقه نداریم این مسأله درست باشد؛ جراکه این حرفی که اوباما زده حتی بوش که جنایتکارترین ربیس جمهور و منفورترین شخصیت آمریکایی است، نزده بود.

وی در ادامه سخنانش در جمع مردم ارومیه، سیاستمداران و دنیاپرستان آمریکایی را به کابو‌ها و گاوچران‌های فیلم های آمریکایی تشبیه کرد که هرجا در مقابل منطق و قانون حرف حساب کم بیاورند، بلافاصله دست به سلاح‌شان می برند.

احمدی نژاد خطاب به اوباما عنوان کرد: شما تازه از راه رسیده‌اید؛ مقداری صبر کن تا عرقت خشک شود، سرد و گرم روزگار را بچش و هر کاغذی که جلویت گذاشتند دلیلی ندارد که آن را بخوانی و یا صحبتی را که توصیه کردند بزنی. این را بدان که گنده‌تر و گردن کلفت‌تر از تو هم نتوانسته از این غلط‌ها بکند، تو که جای خود داری.

وی به اوباما هشدار داد که مواظب باشد اگر پا در مسیر بوش بگذارد پاسخ ملت‌ها همان پاسخ دندان شکنی است که به بوش دادند.

رییس دولت دهم همچنین به پیام تبریک عید نوروز اوباما که در آن ایران را منزوی اعلام کرده بود، اشاره و تصریح کرد: منزوی کسانی هستند که جرأت ندارند هنگام سفر به کشوری آن را از قبل اعلام کنند و وقتی از سفر بازگشتند عنوان می کنند؛ اما ما یک هفته قبل سفرمان را اعلام کرده و با سر بلندی در جمع ملت‌های دنیا حاضر می شویم.

وی با تأکید بر گفت‌وگو و همکاری در منطقه بیان کرد: اگر کسی بخواهد با زبان درشت و بی ادبی با ملت ایران گفتگو کند از ملت ایران چنان تو دهنی خواهد خورد که راه خانه‌اش را هم گم کند؛ البته امیدواریم در ترجمه و تنظیم سند اشتباه کرده باشند.

احمدی نژاد با بیان این‌که یک مشت عقب افتاده سیاسی و بی اطلاع در آمریکا هستند، تأکید کرد: در نیویورک هم به خبرنگاران گفتم که چرا در اینجا یک تاریخ‌دان یا تحلیلگر درست پیدا نمی‌شود که بگوید در یکصد سال اخیر هر نیروی خارجی که وارد افغانستان شده نه تنها پیروز نشده؛ بلکه با خفت از آنجا خارج شده است، چطور فکر کرده‌اند که از شوروی و انگلیس زمان استعمار قوی‌تر هستند آنان باید بدانند که شکستشان از شوروی سابق سهمگین‌تر است؛ زیرا آن دوران دیگر تمام شده است، امروز دوره ملت‌ها است و ملت‌ها قدم متجاوزان را قلم خواهند کرد./936/پ201/ص
ارسال نظرات