۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۸۹۷۷
امام جمعه کازرون:

جمهوری اسلامی تولید سلاح های هسته ای را حرام می داند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون گفت: غربی ها از اینکه انحصار هسته ای شکسته شود خوشنود نیستند و از این رو با برنامه هسته ای کشورمان مخالفت می کنند.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تعالیم دین مبین اسلام در خصوص استفاده از سلاح های اتمی و هسته ای ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران که بر اساس اعتقادات و آموزه های دین مبین اسلام شکل گرفته است به هیچ وجه اجازه استفاده از سلاح های اتمی را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران با معیارهای اسلامی اداره می شود بیان داشت: در راس انقلاب اسلامی ایران ولی فقیه است و همه سیاست های کلی نظام از جمله مسأله هسته ای با نظر ایشان انجام می شود.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: مقام معظم رهبری و همچنین دیگر مراجع ساخت و تولید سلاح های اتمی و هسته ای را حرام می دانند و افزون بر این، جمهوری اسلامی ایران دنبال تولید این گونه سلاح ها نبوده و تولید سلاح های کشتار جمعی را حرام شرعی می داند.

وی با اشاره به ادعاهای واهی برخی از قدرت های جهانی در خصوص پرونده هسته ای ایران تصریح کرد: امروزه کشورهایی به ما ایراد می گیرند که خودشان دارای سلاح های اتمی هستند و هر روز نیز در حال افزایش و توسعه زرادخانه های خود هستند.

امام جمعه کازرون با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تولید سلاح های هسته ای را حرام می داند گفت: برخی از کشورها که خود در این موضوع متهم هستند، امروز به جمهوری اسلامی تهمت می زنند و این کشورها از جمله آمریکا با توجه به سابقه استفاده آنها از سلاح های کشتار جمعی، صلاحیت رسیدگی به این امور را و همچنین اظهار نظر در خصوص خلع سلاح هسته ای را نداشته و ندارند.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس اعتقادات و باورهای دینی در دنیا نفوذ پیدا کرده است نه با زور و قدرت، قدرت انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای جهان از طریق قلوب انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه سلاح های اتمی و هسته ای با اعتقادات و مبانی جمهوری اسلامی همخوانی ندارد تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران در سی سال گذشته همواره در موضع دفاع بوده است، نه تهاجم و در زمانی که رژیم بعث اقدام به بمباران شهرهای مختلف ایران کرد، جمهوری اسلامی دست به مقابله به مثل نزد.

حجت الاسلام خرسند گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به دنبال تولید سلاح های اتمی و هسته ای نبوده و نیست و به طور کلی تولید این گونه سلاح ها را حرام می داند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: البته این موضوع به معنای چشم پوشی ملت و نظام اسلامی از انرژی صلح آمیز هسته ای نیست، ما این راه را انتخاب کرده و پای آن ایستاده ایم و به هیچ وجه از این خواست عمومی ملت کوتاه نخواهیم آمد.

وی با اشاره به کاربردهای انرژی صلح آمیز هسته ای بیان داشت: با توجه به مضرات زیست محیطی سوخت های فسیلی و فناپذیر بودن این گونه سوخت ها، انرژی صلح آمیز هسته ای بهترین جایگزین است.

امام جمعه کازرون ادامه داد: استقلال از جمله مهم ترین شعارهای جمهوری اسلامی بوده و این مهم خواست جدی و عمومی ملت است که نظام با قدرت در این راه تلاش و حرکت کند.

حجت الاسلام خرسند با تجلیل از دستاوردهای کم نظیر هسته ای جمهوری اسلامی بیان داشت: بحمدلله امروز با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد و مخلص کشور، انقلاب اسلامی به تکنولوژی های نوین هسته ای دست یافته است.

وی در ادامه با اشاره به سنگ اندازی های غرب در برابر برنامه های هسته ای ایران ابراز داشت: کشورهای غربی از اینکه جمهوری اسلامی ایران به یک کشور الگو برای دیگر کشورها تبدیل شود ناراحت هستند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: آنها از اینکه انحصار هسته ای شکسته شود خوشنود نیستند و از این رو با برنامه هسته ای کشورمان مخالفت می کنند.

حجت الاسلام خرسند تاکید کرد: کشورهای غربی بدون اینکه مدرک و دلیلی ارائه دهند جمهوری اسلامی را متهم به حرکت به سوی سلاح های هسته ای می کنند، در حالی که تمامی بازرسی های بازرسان آژانس هسته ای حاکی از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است و غربی ها نخواهند توانست مستندی بر ادعاهای واهی خود ارائه کنند. /924/ت302/ج


ارسال نظرات