۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۸۹۸۱
معاون پژوهش حوزه های علمیه:

دفاتر نمایندگی انجمن‌های علمی در حوزه‌های علمیه تأسیس می‌شود / فعالیت کانون علمی طلاب جوان گسترش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه های علمیه از تأسیس دفاتر نمایندگی انجمن های علمی در حوزه های علمیه سراسر کشور در راستای استفاده از ظرفیت های انجمن های علمی خبر داد.
حجت الاسلام عماد، معاون پژوهش حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه که ظهر امروز، 21 فروردین در ساختمان این انجمن در قم برگزار شد گفت: انجمن های علمی حوزه برای ایفای نقش اصلی خود در ساحت دانش و تولید علم در کشور و حوزه های علمیه کوشا باشند و دستیابی به جایگاهی متناسب در حوزه های علمیه و نظام علمی کشور را مهم ترین هدف خود قرار دهند.

وی افزود: اگر خود را پایبند به اقتضائات علمی بدانیم، خدمت بزرگی به حوزه های علمیه و عرصه های مختلف علمی کشور کرده ایم.

حجت‌الاسلام عماد با بیان این‌که انجمن های علمی حوزه با توانایی های مناسبی که داشته اند به ساماندهی مطلوبی در حوزه رسیده اند، اظهار داشت: اکنون نگاه بزرگان حوزه به انجمن های علمی حوزه تغییر کرده است، چرا که به ظرفیت های و توانایی های آن پی برده اند.

وی خاطرنشان کرد: این نهال نوپا با ارشاد مراجع تقلید و به خصوص رهبر معظم انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده است، از این رو برای ارتقای سطح انجمن های علمی و تأمین نیروی مناسب، کانون علمی طلاب جوان در سطح جامعه علمی حوزه گسترش می یابد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه در ادامه به فضای جدید حمایتی در نظام علمی و نظام جامع کشور اشاره کرد و با تأکید بر استفاده از ظرفیت های بسیار انجمن های علمی، ابراز داشت: انجمن های علمی حوزه باید به جایگاه اصلی خود برسد.

وی اضافه کرد: در راستای استفاده از ظرفیت های انجمن های علمی، دفاتر نمایندگی انجمن های علمی در حوزه های علمیه سراسر کشور تأسیس می شود.

حجت‌الاسلام عماد همچنین با تأکید بر داشتن برنامه میان مدت، بلند مدت و تأثیرگذار در ارزیابی از وضعیت دانش، ارائه ظرفیت های علمی انجمن ها به جامعه، نیازسنجی پژوهشی و اولویت گذاری در برنامه های کاری را برای ایفای نقش کلیدی و اساسی انجمن ها در سطح عالی دانش ضروری دانست.

معاون پژوهش حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از فعالیت های حجت‌الاسلام محمد ساجدی در زمان تصدی وی بر دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا را به عنوان مسؤول جدید این دبیرخانه معرفی کرد.

وی با بیان این‌که اکنون دبیرخانه انجمن های علمی حوزه به ساماندهی بسیار مناسبی رسیده است، اظهار داشت: حجت‌الاسلام ساجدی به دلیل اشتغالات علمی بسیار از مسؤولیت دبیرخانه انصراف داده و حجت‌الاسلام مهاجرنیا با توجه به دغدغه مندی و همکاری دیرین در انجمن ها به خصوص انجمن مطالعات سیاسی به این سمت انتخاب می شوند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات