۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۷۹۱۳۵
نائب رئیس مجلس علمای شیعه هند در گفتگو با رسا:

ائمه اطهار حتی برای دفاع اجازه تولید و نگهداری سلاحهای اتمی را نمی دهند

خبرگزاری رسا - سید حسین مهدی حسینی با بیان اینکه ائمه اطهار در جنگها نسبت به منابع طبیعی، زنان، کودکان و بی گناهان حساسیت خاصی داشتند تاکید کرد: حتی در جنگ نیز ائمه اطهار اجازه استفاده از هر نوع شیوه ای را برای مقابله نمی دادند.
سيد حسين مهدي حسيني استاد حوزه علميه بمبئي

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مهدی حسینی نائب رئیس مجلس علمای شیعه هند و استاد برجسته حوزه علمیه بمبئی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این کشور، ازبرگزاری کنفرانس بین المللی خلع سلاح هسته ای در تهران استقبال کرد و آن را گام مهمی برای نشان دادن چهره صلح طلب و بشر دوست اسلام به مردم دنیا دانست.

وی گفت: فشارهای غربی علیه ایران برای خلع سلاح هسته ای هیچ مبنای حقوقی و قانونی ندارد چراکه ایران سالهاست اعلام می دارد که به دنبال سلاح هسته ای نیست و تنها انرژی صلح آمیزی را می خواهد که به وسیله آن برق و دیگر تکنولوژی های مربوطه را به دست آورد.

حسینی تاکید کرد: بهره مندی از تکنولژی در یک کشور اسلامی علاوه بر نصوص قرآنی و روایی، یک ضرورت عقلی است که یک امت در دنیای کنونی از انواع تجهیزات و پیشرفتهای صنعتی و علمی بهره مند گردد.

این عالم برجسته شیعه در هند خاطر نشان کرد: عجیب اینجاست که کشوری مانند آمریکا و رژیمی مانند اسرائیل صدها کلاهک هسته ای دارد و رسما نیز اعلام کرده است، اما به هیچ وجه مورد بازخواست جهانی قرار نمی گیرد اما کشوری که بارها اعلام کرده است حتی یک بمب هسته ای نیز ندارد، دائم مورد پیگرد قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه هند افزود: همین سخنان اخیر اوباما که صراحتا کشور ایران را به حمله ای هسته ای تهدید کرده است، نشان می دهد که چه میزان این کشور برای صلح بشری خطرناک است.این تهدیدها اوج ضعف و زبونی این کشور را در برابر ایران نشان می دهد که بعد از سالها تلاش برای ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران و شکست دراین زمینه، حال می خواهد با بمب هسته ای به این کشور حمله کند.

وی با بیان این که اوباما در حالی یک ملت را به جنگ هسته ای تهدید می کند که چندی پیش جائزه صلح نوبل را دریافت کرده و به همه دنیا نشان داده برای بشریت چیزی جز صلح و آرامش نمی خواهد.

استاد مهدی حسینی در خصوص دیدگاه اسلام در مورد سلاح های کشتار جمعی نیز گفت: اسلام قاطعانه تولید و استفاده از اینگونه سلاح ها راممنوع اعلام کرده است و تحت هیج شرائطی حتی دفاع ، نمی خواهد سلاحهایی کشنده و خطرناکی مانند بمب هسته ای و دیگر سلاحهای کشتار جمعی تولید و استفاده شود.

وی گفت: اگر تمامی منابع روائی و حدیثی شیعه را ببینید خواهید دید که ائمه (ع) حتی در جنگهایی که با دشمان داشتند، اجازه نمی دادند حتی یک درخت به بهانه جنگ و .. قطع شود حال چطور اجازه می دهند که یک حکومت اسلامی به بهانه دفاع در برابر دشمنان سلاح کشتار جمعی تولید کند و با استفاده از آن جان هزاران انسان غیر نظامی و بی گناه را بگیرد.

این عالم شیعه هند با اشاره به توصیه معصومین مبنی بر مراعات حال زنان، کودکان، سالخوردگان و منابع طبیعی در جنگها، خاطرنشان کرد: سلاح های کشتار جمعی علاوه بر اینکه مردم را حتی تا نسلهای بعد مورد تهدید قرار می دهد، منابع طبیعی و مورد نیاز بشر را نیز نابود می کند و این مساله همواره مورد نهی ائمه معصومین(ع) بوده است.

وی بیان داشت: غرب باید بداند یک حکومت اسلامی برای حفظ حقوق خود نیازی به بمب هسته ای ندارد و با منطق و آرامش حرف خود را می زند.

ارسال نظرات