۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۹۳۱۳
رهبر برجسته شیعه در پاکستان‌:

کنفرانس هسته‌ای واشنگتن سرانجامی جز شکست ندارد/ جایزه صلح نوبل از اوباما پس گرفته شود

خبرگزای رسا ـ رهبر برجسته شیعه در پاکستان در گفت‌وگو با ‌رسا، با اشاره به عدم حضور رژیم صهیونیستی در کنفرانس هسته‌ای واشنگتن و حمایت قاطع آمریکا از فعالیت‌های هسته ای این رژیم، کنفرانس مزبور را شکست خورده عنوان کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعاشق حسين حسيني، امام جمعه استور پاکستان،


حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی از رهبران برجسته شیعه در پاکستان و امام جمعه شهر استور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته ای در تهران استقبال کرد و گفت: این کنفرانس بیش از پیش نیت جمهوری اسلامی ایران در استفاده از فناوری هسته ای را به دنیا نشان خواهد هرچند که دشمنان و مغرضان نخواهند فهمید.

وی تأکید کرد: این کنفرانس تأکیدی بر آموزه‌های اسلامی است که همواره خواستار صلح و عدالت در دنیا بوده و بشریت را به پرهیز از جنگ و نزاع و تعصبات کورکورانه دعوت می‌کند.

حسینی افزود: در دکترین دفاعی اسلام هیچ‌گاه استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی همچون بمب اتم جای نداشته است و این مسأله را با بررسی تاریخ، روایات، قرآن کریم می‌توان فهمید، اسلام حتی برای دفاع هم اجازه نمی‌دهد پیروانش از سلاح‌هایی که‌ نسل‌های آینده را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد، استفاده کنند.

امام جمعه شهر استور پاکستان ابراز داشت: در قرآن کریم و دیگر نصوص اسلامی تأکید شده است که مسلمانان برای رویارویی با دشمنان باید به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهز باشند و در این زمینه کوتاهی نکنند؛ اما نباید در هیچ شرایطی به سوی تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و غیر متعارف بروند.

وی بیان داشت: اسلام همچنین تأکید دارد که مسلمانان در جنگ با دشمنان، تنها سپاه دشمن را در منطقه جنگی هدف قرار دهند و از ضربه زدن به کودکان، زنان، بی گناهان و نیز تخریب زمین و محصولات کشاورزی دشمنان، باغ‌ها و منابع طبیعی آنها خودداری کنند، اسلام همچنین تأکید دارد که مسلمانان از هدف قرار دادن سربازانی که فرار می کنند و یا اسیر می شوند، خودداری کنند و به هیچ شکل آنها را نیازارند، همچنین در دستورات اسلامی آمده که مسلمانان در نبرد با دشمنان نباید عبادت‌گاهای آنها را ‌مورد حمله قرار ‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: با مشاهده دستورات اسلامی درباره جنگ چطور می توان تصور کرد که تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی از نظر این دین مقدس جائز باشد.

این اندیشمند سرشناس شیعه در پاکستان ادامه داد: اسلام با دستورات انسان ساز خود به دنیا نشان داده که بسیار صلح طلب است و برای جامعه بشریت تنها آرامش و سکون و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب را می خواهد اما متاسفانه دشمنان این را نمی فهمند.

وی گفت: دشمنان اسلام به دلیل ناراحتی ای که از گسترش اسلام در دنیا دارند، سعی دارند کشورهای اسلامی پیشرفته ای مانند ایران را به جنگ طلبی، تلاش برای ساخت بمب های هسته ای، ترویج تروریسم و غیره متهم کنند تا از این راه نام اسلام را در دنیا تیره و غبار آلود نشان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با خاطر نشان ساختن سخنان و مواضع مختلف رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوگیری ایران در استفاده از فناوری هسته ای تأکید کرد: ایران همواره اعلام کرده است که انرژی هسته ای را همواره برای مصارف صلح آمیز می خواهد و حاضر است همه دنیا در این مساله با او همکای کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به سخنان جنگ طلبانه و تهدید آمیز باراک اوباما رییس جمهور آمریکا که طی آن ایران را به جنگی هسته ای تهدید کرده بود، گفت: جائزه صلح نوبلی که به اوباما دادند را باید از وی پس بگیرند؛ چراکه این سخنان به هیچ وجه زیبنده یک مقام رسمی و سرشناس در دنیا نبود.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس هسته ای که هم اکنون در واشنگتن در حال جریان است، تأکید کرد: چطور اوباما این کنفرانس را با حضور سران برخی کشورهای برگزار می کند در حالی‌که علناً ایران را که عضو NPT است را به جنگ هسته ای تهدید می‌کند، آیا وی صلاحیت این عمل را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خاطر‌نشان کرد: این کنفرانس سودی به حال آنها نخواهد داشت و محکوم به شکست است چراکه عمل و کردار آنها سراسر تناقض است؛ از سویی تهدید هسته‌ای می کنند و از سوی دیگر کنفرانس منع استفاده از سلاح هسته ای برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به عدم حضور رژیم غاصب اسرائیل در این کنفرانس گفت: رژیمی که هیچ پیمان منع استفاده از سلاح‌های هسته ای را امضا نکرده است، در کنفرانس واشنگتن شرکت نمی کند و چهارصد کلاهک هسته‌ای دارد به هیچ وجه مورد عتاب و خطاب قرار نمی گیرد؛ اما ایران که هیچ بمبی ندارد و قصد ساختن آن را هم ندارد، مدام زیر ذره بین قرار دارد و به بمب هسته ای هم تهدید می‌شود؛ بنابر این بسیار سخت است که به آمریکا و دیگر کشورهای غربی اعتماد کنیم و آنها را صلح طلب بنامیم و بسیار سخت که تصور کنیم این‌گونه همایش‌ها موفق می شود و می تواند در راستای صلح و آرامش جهانی مؤثر باشد.

ارسال نظرات