۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۹۳۳۳
عسکر اولادی:

کمیته امداد امام خمینی گوشه ای از بیت ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مقام معظم رهبری در کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به دیدگاه های امام راحل در خصوص کمیته امداد گفت: امام راحل معتقد بودند امداد اگر وزارت شود، هیچ می شود.
عسگر اولادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حبیب‌الله عسکراولادی نماینده مقام معظم رهبری در کمیته امداد، امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی و معاونین کمیته امداد با آیت‌الله مصباح یزدی، در سخنانی با اشاره به سیاست های دولت های مختلف در سی سال گذشته پیروزی انقلاب برای مدیریت این نهاد مهم اظهار داشت: هر یک از دولت های آقایان موسوی، هاشمی و خاتمی برای اداره و مدیریت کمیته امداد، طرح و برنامه ای داشته و هرکدام برای حمایت از این نهاد وزارتخانه و نهادی را پیشنهاد می کردند، اما امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید داشته اند که این نهاد نباید به دولت وابسته شود بلکه باید حالت مردمی بودن خود را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه ما کمیته امداد را در سایه ولایت و رهبری می بینیم گفت: مقام معظم رهبری نیز همچون امام راحل تاکید دارند که این نهاد باید زیر نظر ولایت و روحانیت نگه داشته شود و یکی از قیود مهم ما نیز این است که کمیته امداد امام خمینی(ره) گوشه ای از بیت ولایت فقیه است نه دولت و بر این اساس نیز حرکت می کنیم.

وی با اشاره به برخی از تفکرات و تصمیم های دولت های گذشته برای اداره کمیته امداد تصریح کرد: در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی می خواستند این نهاد را زیر مجوعه و ادغام در یکی از وزارتخانه ها کنند و برای این منظور ما خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان تاکید داشتند که شما نگران نباشید، اما یک نهاد مردمی ادغام در یک نهاد دولتی شود؟

عسکر اولادی با تاکید بر ضرورت حفظ این نهاد مهم به صورت مردمی گفت: دید و نگاه مقام معظم رهبری در خصوص آینده کمیته امداد آینده ای را ترسیم می کند که امداد زیر نظر ولایت فقیه اداره شود.

وی با اشاره به دیدگاه های امام راحل در خصوص کمیته امداد نیز خاطرنشان کرد: امام راحل معتقد بودند امداد اگر وزارت( کمیته امداد تبدیل به وزارتخانه شود) شود هیچ می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین در دیدار با آیت الله امینی در سخنانی ابراز داشت: انتظار اینکه ما در مدت کوتاهی بتوانیم همه محرومان جامعه را به خودکفایی برسانیم، عملی نیست.

وی همچنین در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از مواضع صریح و انقلابی این مرجع تقلید قدردانی کرد و گفت: موضع گیری های مدبرانه، شجاعانه و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در حوادث بعد از انتخابات برای همه ما مایه امیدواری بود.

گفتنی است اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) به همراه سرپرست و معاونین این نهاد امروز در سفر به شهر مقدس قم با آیات مصباح یزدی، امینی و مقتدایی و همچنین حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار و گفت و گو کرده و فردا نیز با حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، سبحانی و همچنین برخی دیگر از علما و ائمه جمعه قم دیدار و گفت و گو می کنند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات