۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۷۹۴۹۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

جهش علمی ایران باید دغد‌غه آحاد مردم باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: باید در کشور جهش علمی اتفاق بیفتد و استعدادها و افکار آحاد جامعه به کارگیری شود.
حجت الاسلام شكري، مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام علی شکری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، امروز در نشست تخصصی بانوان فرهیخته فعال شهرستان شاهرود که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: بانوان فرهیخته ذخیره ملی کشور هستند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر افزون بر ثروت، علم و دانش و نخبه‌های جامعه از ذخیره‌های ملی هر کشوری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: فضیلت و برتری کشور‌ها به علم و دانش و است که مقام معظم رهبری ‌در چند سال اخیر بر آن تاکید کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: باید در کشور جهش علمی اتفاق بیفتد و استعدادها و افکار آحاد جامعه به کارگیری شود.

حجت الاسلام شکری با بیان این‌که ایران اسلامی به همت فرزندان این مرزو بوم جزء ده کشور برتر در زمینه علم و دانش قرار دارد، گفت: به هر میزان که افراد جامعه، نخبگان و دانشمندان را در تصمیم سازی‌های مشارکت دهیم، اقتدار کشور افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به همت مضاعف و کار مضاعف اظهار داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این شعار نباید فقط به صورت نمایشی و در حد برگزاری چند همایش باشد.

حجت الاسلام شکری اظهار داشت: باید این شعار در حوزه فرهنگی بیش از دیگر حوزه ها به آن توجه شود و یکی از ضرورت هایی که به آن توجه شود فرهنگ بومی است.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا با ورود فرهنگ غرب آداب و رسوم ملی ما تغییر ماهیت ندهد.

حجت اسلام حسین صبوری، سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست گفت: بانوی فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی فردی است که نسبت به وضعیت اجتماعی، فرهنگ دینی منطقه خود آگاهی و حساسیت دارد.

وی افزود: بانوی فرهیخته باید با انعکاس این اندیشمندی در عمل و آثار خود، جریانی در مسیر بهبود موقعیت فرهنگی کشور ایجاد کند.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: تلاش در عرصه ی فرهنگی دینی بانوان مستلزم مشارکت فعال گروه ها و آحاد تاثیر گزار اجتماعی است تا حلقه انتقال برنامه های کلان به سطوح خرد اجتماعی را فراهم آورند.

وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی بر مبنای منویات رهبری، برای شرکت فعال زنان در عرصه فرهنگ دینی سازو کارهایی را طراحی و به مرحله اجرا در آورده است.

سرپرست اداره امور فرهنگی ادارهکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر جایگاه بانوان در اسلام افزود: در قرآن نیز آیه های زیادی در رابطه با نقش و جایگاه زنان در جامعه آورده شده است.

نخستین نشست تخصصی بانوان فرهیخته فعال شهرستان در عرصه فرهنگ دینی با حضور بیست نفر از استادان حوزه و دانشگاه ‌در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برگزار شد./960/پ202/س

ارسال نظرات