۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۹۶۶۷

انسجام نهادهای فرهنگی در مناسبت‌های دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر انسجام و هماهنگی نهادهای فرهنگی و دینی در برنامه های مذهبی تأکید کرد.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در همایش اعضای ستاد بزرگداشت نیمه شعبان تبریز اظهار داشت: بزرگداشت شعائر اسلامی رسالت اصلی این شورا با همکاری نهادهای مردمی و دولتی فعال در حوزه فرهنگ و معارف دینی استان است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی در مناسبت های مذهبی به صورت مردمی همواره با نتایج مطلوب و تاثیرگذاری در دراز مدت همراه بوده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه بر انسجام و هماهنگی نهادهای فرهنگی و دینی در برنامه های مذهبی تاکید کرد و گفت: پرهیز از موازی کاری و حرکت در جهت برنامه های ابتکاری برای ترویج ارزش های دینی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با اشاره به برنامه های نهادهای مردمی و فرهنگی استان در سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت گفت: اهداف تمامی این فعالیت ها تبیین و ترویج فرهنگ انتظار و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی موعود(عج) است.

حجت الاسلام تقی زاده همچنین با اشاره به برنامه های هفته گرامیداشت مساجد، به تشریح محورهای ارائه شده از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خصوص برنامه های این هفته پرداخت و خاطر نشان کرد: انتخاب ائمه جماعت نمونه و برگزاری جلسات شورای اداری با موضوع مساجد از جمله این محورها می باشد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی برگزاری مسابقات فرهنگی در مساجد، تبلیغ به حضور در مساجد از طریق رسانه ملی و نام گذاری یکی از میادین شهر به نام مصلا یا آدینه را از دیگر محور های اعلام شده از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اعلام کرد.

همچنین حجت الاسلام قربانی، دبیر ستاد مشترک برگزاری مراسم نیمه شعبان تبریز در سخنانی به تشریح ویژه برنامه های پیش بینی شده در نیمه شعبان پرداخت و اظهار داشت: طی شش سال گذشته برنامه‌ های محدود به برنامه‌های متنوع و گسترده در سطح شهر گسترش یافته که امسال این برنامه‌ها در 18 محور برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این نشست با حضور اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بنیاد امام مهدی(عج) و متولیان فرهنگی و مذهبی استان آذربایجان شرقی همراه بود./935/پ202/س

ارسال نظرات