۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۹۷۹۷
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

برخورد با مروجان ابتذال و بی بندوباری ضروری است / مردم مراقب مهره های جدید دشمنان باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با اشاره به عجز آمریکا از مهار فاجعه نفتی در خلیج مکزیک و دست نیاز این کشور به سوی دیگر کشورهای جهان برای مهار لکه های نفتی گفت: امروز آمریکا در باتلاق عراق و افغانستان گیر کرده است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه موقت قمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، لزوم برخورد قاطع با مروجان ابتذال و ناهنجاری ها را متذکر شد و گفت: بحث حجاب و عفاف و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مطالبات اساسی دین اسلام است و این مساله دست افراد نیست که کسی در این راستا کوتاهی کند.

وی با تاکید بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: ما خواهان برخورد قاطع با مروجان ابتذال و مروجان بی بند و باری هستیم.

خطیب جمعه قم، در ادامه با اشاره به خصومت های کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، پایداری ملت را سد محکمی در برابر آنها دانست و ابراز داشت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، انواع توطئه ها را علیه ملت ایران اسلامی انجام دادند، اما با مقاومت، صلابت و پایداری ملت انقلابی و متعهد نتیجه ای عایدشان نشد.

وی با اشاره به اهداف آمریکا از حمله و لشکر کشی به کشورهای عراق و افغانستان تصریح کرد: آمریکایی ها با لشکر کشی به منطقه خاورمیانه، در صدد اجرای نقشه های شومی از جمله محاصره جمهوری اسلامی بودند، اما اکنون در باتلاق عراق و افغانستان گیر افتاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با بیان اینکه امروز سایه ویتنام دیگری بر سر آمریکا سنگینی می کند یادآور شد: حادثه لوله های نفتی در خلیج مکزیک آفتی به جان آنها انداخته است و امروز آنها برای مهار این موضوع دست نیاز به سوی دیگر کشورها دراز کرده اند و خود از مهار آن عاجز شده اند.

خطیب جمعه قم در ادامه، با اشاره به مواضع مسؤولان کشور ترکیه علیه آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل تاکید کرد: کشور ترکیه زمانی پایگاه آمریکا و رژیم غاصب بود، اما امروز ترکیه از جمله کشورهایی است که هر روز مشت محکمی به دهان مستکبران جهانی می زند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کشور لبنان نیز خار چشم رژیم صهیونیستی، اسرائیل غاصب شده است، همچنین مصر در آستانه انفجار قرار گرفته است و ضروری است دیگر کشورهای مسلمان نیز از سرنوشتی که غربی ها به آن دچار شده اند درس بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: این کشورها باید اجازه دهند سانسورها برداشته شود و در صورت تحقق این امر مهم، صدای مرگ بر آمریکا در منطقه طنین انداز خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم، خطاب به سردمداران آمریکا تصریح کرد: آیا خبر دارید بر سر مهره های شما در جمهوری اسلامی، مملکت امام زمان (عج) چه آمده و گذشته است، کار مهره های شما در فتنه به جایی رسیده است که آنها به هر شهر و مکانی که وارد می شوند با خشم و قهر مردم مواجه می شوند.
 
وی بیان داشت: امروز نیز این افراد به هر مجلسی که وارد می شوند با نفرت و انزجار مردم روبرو می شوند، هر کس نیز با این چهره های فساد، عکسی به یادگار گرفته است، امروز از نشان دادن آن احساس خجالت و شرم می کند و ملت ایران باید مراقب مهره های جدید منافقان و دشمنان باشد.

امام جمعه قم، با تحسین وفاداری ملت بویژه جوانان به آرمان ها و ارزش های والای انقلاب و اسلام گفت: بحمدلله امروز نوجوانان و جوانان ایرانی غیرتمندانه و با صلابت در صحنه های مختلف حضور دارند و ما به وجود این جوانان پرشور افتخار و مباهات می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اجرای پروژه مونوریل در شهر مقدس قم تاکید کرد: برای ایجاد مونوریل در قم، مسؤولان ذیربط باید با مراجع و دست اندرکاران فرهنگی استان مشورت کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات