۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۹۹۳۰
مسؤول مدرسه اسلامی هنر:

جبهه جنگ نرم به حضور صاحبان علم و عمل نیاز دارد

خبرگزاری رساـ مسئول مدرسه اسلامی هنر گفت: صاحبان قلم باید درهر عصر و دوره ای وظیفه خود را تشخیص دهند و بار مسئولیت را بر دوش بکشند
قلم


حجت الاسلام امیر جوان آراسته، مسؤول مدرسه اسلامی هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت روز قلم گفت: در ادبیات دینی ما در قرآن به قلم قسم یاد شده است و همچنین در روایات به نگارش و استفاده از این ابزار تاکید شده است.

وی گفت: در روایات می خوانیم که مسائل را با نوشتن مقید کنید، تاکید بر نوشتن برای فراموش نشدن و انتقال مطالب به دیگران است.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: در سیره پیامبر می خوانیم که وقتی قرآن را می خواندند، دستور به نوشتن می دادند و این سیره در بین ائمه اطهار (ع) هم دیده می شود.

وی با اشاره به رسالت های ثابت قلم در هر دوره و زمانی گفت: صاحبان قلم باید در هر زمانی با زمان شناسی سنجیده، وظیفه خود را تشخیص داده و بر طبق همان دست به نوشتن ببرند، اما باید توجه داشت که اقتضائات هر دوران مخصوص به خودش بوده و درحال تغییر است.

حجت الاسلام جوان آراسته ادامه داد: در دوره ای اقتضاء می کرد تا از سحر و جادو کتاب نوشت و در دوره ای نقد صوفیه و روزی نوشتن کتاب بر اساس تهدیدات جنگ نرم.

وی در بیان برتری قلم عالمان بر خون شهیدان بیان داشت: قلم از دو منظر کمی و کیفی قابلیت هایی دارد که باعث برتری آن شده است.

این استاد حوزه ادامه داد: از نقطه نظر کمی، نوشتن می تواند دایره مخاطبان را افزایش دهد که یکی از آثار آن افزایش دینداران است و قسمتی از آنان شهیدان امت هستند.

وی در تبیین وجه کیفی قلم گفت: روشنگری قلم و ارزش دار کردن رفتارهای مخاطبین به نیات صحیح و اهداف درست از آثار ویژه قلم است.

حجت الاسلام جوان آراسته در پایان گفت: جبهه جنگ نرم به حضور صاحبان علم و عمل نیاز دارد تا با تشخیص زمان و مخاطب به ایفای نقش بپردازند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات