۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۹۹۸۸
مدیر حوزه علمیه امام صادق لبنان:

دغدغه جدی علامه فضل الله وحدت امت اسلام در برابر دشمنان بود

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی با صدور بیانیه ای، درگذشت علامه سید محمدحسین فضل الله، مرجع تقلید برجسته شیعه در لبنان را تسلیت گفت.
نابلسي


به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، رییس هیات علمای جبل عامل لبنان و مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) این کشور، با صدور بیانیه ای، درگذشت علامه سید محمدحسین فضل الله، مرجع تقلید برجسته شیعه در لبنان را تسلیت گفت و اعلام کرد: این شخصیت برجسته شیعه عمر شریف خود را در راه بیدار کردن امت اسلام و تربیت مسلمانان مجاهد گذراند.

وی با اشاره به مواضع جهادی بی نظیر علامه فضل الله در برابر استکبار جهانی و همدستانش، گفت: علامه در دوران شکست و خواری مسلمانان فریاد عزت و شجاعت را برآورد و اکنون در حالی با قلبی آرام و مطمئن به دیار باقی شتافت که تنها دغدغه اش وحدت اسلامی و توانمندی و عزت مسلمانان جهان و سامان یافتن اوضاع آنها بود.

علامه نابلسی با اشاره به روشنگری های فکری و تلاش های انسان دوستانه این مرجع تقلید برجسته، درگذشت وی را زیانی جبران ناپذیر برای امت اسلام و فکر و جنبش اسلامی دانست و ارتحال او را خسارتی بزرگ برای لبنان و لبنانی ها.

وی درگذشت این شخصیت برجسته مذهبی، اجتماعی و سیاسی را به جهان اسلام، علما و مراجع عظام، خانواد، آشنایان و شاگردان او تسلیت گفت.

گفتنی است که بر اساس گزارش های غیر رسمی، پیکر پاک علامه فضل الله، صبح سه شنبه در بیروت تشییع خواهد شد و تصمیم اولیه بر دفن پیکر ایشان در مسجد حسنین در ضاحیه جنوبی بیروت است که در آن نماز جمعه را اقامه می کرد. /981/الف

ارسال نظرات