۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۸۰۴۱۸

گزارش خبرگزاری فرانسه از مواضع و زندگی علامه فضل الله

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری فرانسه طی گزارشی به شرح زندگینامه آیت الله فضل الله پرداخت و وی را حامی و مدافع نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد.
علامه سيد حسين فضل الله


به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری فرانسه طی گزارشی از زندگی و مواضع علامه فضل الله تاکید کرد که این وی یکی از بزرگترین شخصیتهای جهان تشیع بود که سالهای طولانی عمر خود را به مبارزه با تعصب مذهبی و تلاش برای وحدت و یکدلی مسلمانان پرداخت.

در ادامه این گزارش آمده است: علامه فضل الله به عنوان یکی از برجسته ترین مراجع شیعه در لبنان و خارج از این کشور، در زمینه های اجتماعی به شدت فعال بود و با وجود تمسک به اصول دین توانست فتواهایش را با زمان حال تطبیق دهد.

خبرگزاری فرانسه درباره دشمنی این مرجع فقید با آمریکا بیان داشت: علامه فضل الله از بزرگترین مخالفان آمریکا و حکام این کشور بود و همواره می خواست تا این کشور به عنوان کشوری تروریسم در سازمانهای بین المللی گنجانده شود.

این خبرگزاری می افزاید: آیت الله فضل الله رهبر معنوی حزب الله و مقاومت اسلامی بود و تا هنگام ارتحال از مقاومت دفاع می نمود.

این گزارش به حمایت علامه فضل الله از جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: فقیه راحل از زمان پیروزی جمهوری اسلامی توسط امام خمینی (ره) از این نظام حمایت کرد و در زمینه های مختلف از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع نمود.

ارسال نظرات