۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۸۰۴۴۲
مدیرکل امور طلاب حوزه های علمیه:

طلاب و روحانیان مبانی نظری و پژوهشی حجاب را به دنیا عرضه کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور طلاب حوزه های علمیه با اشاره به ماموریت ها و وظایف طلاب و روحانیان تاکید کرد: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه، باید با برنامه ریزی مناسب، مبانی نظری و پژوهشی مقوله حجاب و عفاف را استخراج کنند.
طلاب و روحانیان مبانی نظری و پژوهشی حجاب را به دنیا عرضه کنند
حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، مدیرکل  امور طلاب حوزه های علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و عفاف در آیات و روایات تأکید کرد: در آموزه‌های اسلامی و دینی مقوله حجاب و عفاف جایگاه بسیار ویژه ای دارد، در سیره بزرگان انقلاب اسلامی از جمله حضرت امام راحل، مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان نیز این موضوع جایگاه برجسته ای دارد؛ بنابراین در ضرورت وجودی این مقوله، جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای نیست.

حجت الاسلام رضوانی نسب در ادامه نقش روحانیان و مبلغان را در نهادینه کردن حجاب و عفاف برجسته توصیف و تصریح کرد: طلاب و روحانیان و همچنین خانواده هایشان در زمینه های مختلف می توانند الگوی بسیار خوبی برای اقشار مختلف جامعه باشند.

مدیرکل  امور طلاب حوزه های علمیه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از رسالت های اساسی و مهم طلاب و روحانیان دانست و تأکید کرد: در مبانی اسلامی، روایات و آیات قرآن کریم به مقوله حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای شده است.

وی با انتقاد از شعارهای دروغین غرب در حمایت از حقوق بشر و آزادی ابراز داشت: امروز در کشورهای غربی، دولتمردان این کشورها با گذراندن مصوبه های مختلف، مانع حضور دختران و زنان محجبه به مراکز آموزشی و دانشگاه ها می شوند.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان این‌که نقش طلاب در عرصه های ملی و برون مرزی به منظور نشر و تبلیغ مبانی و معارف اسلامی بسیار اساسی و مهم است خاطرنشان کرد: طلاب وروحانیان باید با برنامه ریزی مناسب مبانی نظری و پژوهشی حجاب و عفاف را استخراج و به دنیا عرضه کنند.

حجت الاسلام رضوانی نسب تصریح کرد: امروز دنیا تشنه معارف ناب اسلامی است و به مسائل دینی و اسلامی نیز توجه ویژه ای دارند و بسیاری از کشورها به حجاب روی آورده اند و طلاب حوزه های علمیه باید قدر این موقعیت ها را بدانند و مبانی ناب اسلامی را در اختیار دنیای تشنه معارف اسلامی قرار دهند.

مدیرکل  امور طلاب حوزه های علمیه حمایت دولت از مقوله حجاب و عفاف را ضروری دانست و با اشاره به مطرح شدن طرح تحول اجتماعی در وزارت کشور تصریح کرد: این طرح که در وزارت کشور شروع شده است، اگر عملیاتی و اجرایی شود تاثیر بسیاری در حوزه های مختلف خواهد داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرایی و عملیاتی شدن طرح تحول اجتماعی در کشور، شاهد آثار و برکات بسیار خوب آن در حوزه های مختلف نیز باشیم.

حجت الاسلام رضوانی نسب، با بیان این‌که مسأله حجاب و عفاف را نباید سیاسی کرد، ابراز داشت: برخی ها درصدد سیاسی کردن این مساله مهم هستند، باید توجه داشت حجاب و عفاف یک امر دینی و اجتماعی است و نباید به سمت وسویی رفت که برخی از احزاب بخواهند از آن سوء استفاده سیاسی کنند. /924/ت302/س
ارسال نظرات