۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۸۰۴۵۷
آیت الله حسینی بوشهری:

آمریکا در صدد ناکارآمد جلوه دادن دولت عراق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم عراق در برابر نقشه ها و توطئه های دشمنان و آمریکایی ها گفت: آمریکا قصد دارد با تداوم ناامنی در عراق، دولت و مسؤولان این کشور را در تامین امنیت ناکارآمد جلوه دهد و شرایط را برای ماندن بیشتر خود در این کشور فراهم کند.
آمریکا در صدد ناکارآمد جلوه دادن دولت عراق است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه موقت قم، در خطبه های این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به ملاقات دست اندرکاران هنرمندان صدا و سیما با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکیدات ایشان را یادآور شد و عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی صدا و سیما را یک دانشگاه عمومی دانستند، در عین حال نکات کلیدی و اساسی را متذکر شدند و گفتند نباید از خط قرمزهای اخلاقی و دینی عبور کرد.

امام جمعه موقت قم با قدردانی از تلاش ها و خدمات قابل قبول رسانه ملی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند ارتباط غلط بین زن و مرد و عادی کردن این صحنه ها در درون خانواده شایسته نیست و باید به این امور توجه کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقشه های دشمنان برای ایجاد تفرقه در بین ملت، بر لزوم حاکم شدن وحدت و همدلی در جامعه تاکید کرد و گفت: امیدواریم خداوند وحدت، یکپارچگی، صفا و محبت را در میان ما نهادینه کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه به حوادث تروریستی اخیر در کشور مسلمان عراق اشاره و با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم عراق در برابر نقشه های آمریکاییان تصریح کرد: در این حوادث تروریستی تعدادی از شیفتگان اهل بیت و حضرت امام موسی کاظم (ع) به شهادت رسیدند و این حوادث از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

وی ادامه داد: یک بعد مساله، اظهار ارادت مردم عراق و شیعیان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که برای پابوسی بارگاه مطهر و منور ائمه، هر نوع خطری را به جان می خرند و بعد دیگر این قضیه نیز جنایتی است که از سوی آمریکا و تجاوزگران در کشور عراق اتفاق می افتد و این جنایات از آستین تکفیری ها بیرون می آید.

استاد حوزه علمیه قم با تشریح اهداف و نقشه های شوم آمریکا و دیگر متجاوزان به خاک عراق و اشغال این کشور مسلمان تصریح کرد: بمب گذاری های انجام شده در عراق و رفت و آمدهای مشکوک به این کشور، به این دلیل است که به مردم عراق القا کنند که دولتمردان شان از تامین امنیت عاجز هستند؛ از این رو، هر روز با دسیسه و نقشه ای جدید سعی می کنند مشکلاتی بوجود بیاورند تا چند صباحی بیشتر در عراق بمانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) بر ضرورت توجه جامعه به ویژه نسل جوان به شخصیت ایشان تاکید کرد و گفت: متاسفانه در طول تاریخ حضرت ابوطالب(ع) مورد ظلم قرار گرفته است و امیدواریم نسل جوان شخصیت و حمایت بی چون و چرای این شخصیبت بزرگ جهان اسلام از پیامبر(ص) را بیشتر درک کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به بیانات سال های اخیر مراجع تقلید در خصوص معرفی شخصیت حضرت ابوطالب(ع) ابراز داشت: باید از مراجع تقلید تقدیر کرد که با بیاناتی که در طول سال های اخیر داشتند باعث شدند شخصیت ابوطالب بیشتر معرفی شود.

وی در ادامه با تبریک عید سعید مبعث، نجات انسان ها از پلیدی و رهایی از ظلم و فساد را فلسفه بعثت انبیا الهی دانست و تاکید کرد: رهاورد بعثت انبیا الهی این است که افراد از پلیدی ها نجات یابند و قسط و عدل در جامعه ایجاد شود.

آیت الله حسینی بوشهری، پیام بعثت حضرت محمد(ص) را مربوط به همه بشریت دانست و با بیان اینکه بعثت را باید با اصل خلقت انسان مقایسه کرد، تلاش برای رشد و ارتقا دادن مسائل اخلاقی را وظیفه تک تک آحاد جامعه خواند.

وی در این خصوص بیان داشت: امروز همه ما موظف هستیم در جهت رشد اخلاقیات حرکت کنیم، نه اینکه تنها در مقام سخن، از اخلاق سخن بگوییم، ولی در مقام عمل به گونه ای دیگر رفتار کنیم.

خطیب جمعه قم، با تحسین وفاداری و علاقه مندی مردم به ویژه نسل جوان به ارزش ها و باورهای دینی و اعتقادی تاکید کرد: دشمنان اسلام و انقلاب مدام برای کاستن رونق امور دینی در بین مردم و جوانان در حال برنامه ریزی و تلاش هستند، اما با این وجود ما می بینیم باز هم بازار دین گرم و توجه و اقبال مردم به خداوند و ارزش های دینی و معنوی روز به روز در حال فزونی است. /924/پ201/ص


ارسال نظرات