۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۸۰۴۶۰
امام جمعه شهر جعفریه:

پیامبر مبعوث شد تا مکارم اخلاق را در میان مردم نهادینه کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر جعفریه اظهار داشت:خدای متعال پیامبر را از جنس پیامبر خلق کرده است بدین جهت که آیات قران را با علم و بصیرت برمردم تلاوت و آشکار کند تا در پرتو این آیات نورانی ظلمت و تاریکی ها از بین برود .
حضرت محمد (ص)
حجت الاسلام حسینعلی دهقانی،امام جمعه بخش جعفریه، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بابیان این مطلب که تزکیه نفس یکی از مراتب بعثت پیامبر بر مسلمین است افزود: خداوند متعال پیامبر را مامور تزکیه مردم و ساختن و بارور سازی جامعه اسلامی و حرکت به سمت خوبی ها قرارداد تا مکارم اخلاق را در بین بشر بیان کرد ونهادینه سازد.

وی بعثت پیامبر را از سه جهت حائز اهمیت دانست و افزود: مسئله بعثت در کتاب قران بسیار تکرار شده است به گونه ای که در آیه 164سوره آل عمران خداوند بعثت پیامبر را منتی بر مومنین دانسته و همچنین در سوره مبارکه جمعه نیز بیان شده است که ما برای بشر از جنس خودشان پیامبری را مبعوث کردیم.

موسس مدرسه علمیه خواهران جعفریه اظهار داشت: تاکید قرآن براین امرکه شخص پیامبر از جنس خود انسان است بدین معناست که پیامبر نیز دارای مسائل نفسانی، شهوانی و غرائز انسانی است و در صورتی که از جنس ملائک مبعوث می شد ممکن بود بسیاری ازحالات معنوی در دیگر انسانها زمینه پیدایش نداشته باشد.

وی اضافه کرد : خدای متعال پیامبر را از جنس پیامبر خلق کرده است بدین جهت که آیات قران را با علم و بصیرت برمردم تلاوت و آشکار کند تا در پرتو این آیات نورانی ظلمت و تاریکی ها از بین برود .

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت و حکمت نیز از دیگر اهداف بعثت حضرت رسول(ص) است که پیامبر در این راستا با بصیرت و علم این امر را درمیان مردم نهادینه کرد و نشان داد که اگر هر انسانی دارای بصیرت و دانایی باشد دیگر دسیسه و مکر دشمن در او تاثیری نخواهد داشت .

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن حضرت علی (ع)در خطبه اول نهج البلاغه بیان داشت : حضرت مسئله بعثت را ازدو جهت بیان داشته است چنان که می فرماید"خدای متعال وعده داده بود که چنین پیامبری باچنین خصوصیتی خواهد امد و ختم نبوت نیز باحضرت محمد (ص)بود.

امام جمعه جعفریه در پایان اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در پرتو 27 رجب سالروز بعثت پیامبر به وظایف خود که ماموریت پیامبر و دین اسلام و قران کریم به ان تاکید شده است جامه عمل پوشانده و راه سعادت را بپیماییم. /907/ت302/ص
ارسال نظرات