۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۸۰۵۸۷
جانشین فرمانده سپاه گیلان:

طرح نشاط و تعالی در بیش از یک هزار پایگاه تابستانی گیلان اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان از برگزاری طرح نشاط و تعالی در هزار و 571 پایگاه تابستانی این استان خبر داد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، نظرعلی علیزاده، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان، امروز در جمع خبرنگاران‌ از برگزاری طرح نشاط و تعالی در هزار و 571 پایگاه تابستانی این استان خبر داد و گفت: پانزدهمین دوره طرح نشاط و تعالی‌(فعالیت‌های تابستانی پایگاه‌های مقاومت بسیج) با شعار همت مضاعف و کار مضاعف با مشارکت نوجوانان و جوانان بسیجی و غیر بسیجی و خانواده‌های پاسداران به مدت سه ماه از ابتدای تیر تا پایان شهریور در پایگاه‌های بسیج محلات، کانون‌های فرهنگی و ورزشی جوانان بسیج و بسیج دانش‌آموزی گیلان برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه ها و فعالیت های آموزشی طرح نشاط و تعالی با هدف گرامی‌داشت مناسبت های دینی و ملی تابستان، مشارکت جوانان و نوجوانان در برنامه ریزی و اجرای برنامه ها، استفاده بهینه از اوقات فراغت بسیجیان، جذب نیروهای جدید و تحقق ارتش ده‌‌ها میلیونی، فرآهم آوردن زمینه ارتقای معرفتی، بصیرتی، علمی و هنری نسل جوان و در نهایت تحقق تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص اوقات فراغت جوانان در سطح ناحیه، حوزه و پایگاه‌های مقاومت شهرستان‌ها، بخش‌ها، دهستان‌ها، روستاها و محلات برگزار می‌شود.

علیزاده مهم‌ترین برنامه‌های طرح تابستانی 89 را کلاس‌های قرآن، اعتقادی و معرفتی، سیاسی و علمی، هنری و ادبی، مهارت‌های فنی و حرفه‌‌ای و صنایع دستی برشمرد و گفت: کلاس های آموزش رشته‌‌های مختلف قرآنی رکن اصلی طرح نشاط و تعالی است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه ریزی نیروی مقاومت بسیج برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان‌ افزود: در دوره پانزدهم طرح نشاط و تعالی، جلسات راهنمایی و مشاوره‌های تحصیلی و ازدواج، بهداشتی، تربیتی و آداب اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی نیز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: برخی از پایگاه‌های مقاومت برجسته در سپاه قدس گیلان برپایی کلاس‌های آموزشی مبانی فعالیت در فضای مجازی، اینترنت، وبلاگ‌نویسی و نشریه الکترونیکی را با جدیت دنبال می‌کنند.
 
علیزاده با اشاره به برنامه‌های تفریحی و اردویی طرح نشاط و تعالی امسال گیلان‌ اظهار داشت: فعالیت‌های گسترده اردویی، زیارتی، سیاحتی، علمی، اردوهای راهیان نور در شمال غرب کشور و اردوهای هجرت در پایگاه های مجری طرح اجرا می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات