۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۸۰۶۳۳
نماینده مجلس شورای اسلامی:

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در گرو اتحاد مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صورتی که قوای مقننه، مجریه و قضائیه قوانینی براساس شرایط جامعه و دین اسلام تصویب، اجرا و پشتیبانی کنند، می توانیم فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه تزریق کنیم.
سيد شريف حسيني، نماينده اهواز در مجلس
سید شریف حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که مسأله حجاب مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، خاطر‌نشان کرد: مجلس با صدور بیانیه و آمادگی جهت تصویب قوانین مربوطه در راستای اصلاح وضعیت حجاب همگام و همراه دولت است تا وضعیت حجاب موجود در جامعه را ساماندهی کرده و به وضعیت مطلوبی رسانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حجاب واقعی، پوشش اسلامی بانوان است، عفاف را بعد درونی و معنوی دانست و اظهار داشت: حجاب و عفاف دو مسأله مهم و متصل به هم است که در کنار حجاب و پوشش ظاهری عفاف حاصل خواهد شد.

وی ثمره حجاب را گسترش اسلام خواند و ابراز داشت: اگر مشاهده می کنیم کشورهای غربی بر عدم رعایت حجاب تأکید دارند به این سبب است که آنها نتوانستند در سایر زمینه‌ها به نظام اسلامی ضربه وارد کنند؛ از این رو تنها راه مبارزه با اسلام را ترویج فرهنگ بی‌‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه دانستند و بر اجرایی‌کردن این امر برنامه‌های بسیاری را پیاده کرده‌اند.

حسینی عوامل اجرایی مصوبات مجلس در خصوص حجاب و عفاف را مردم دانست و با بیان این پرسش که چرا در جامعه اسلامی بدحجابی وجود دارد بیان داشت: برای مقابله با پدیده بدحجابی ابتدا باید علل و عوامل این پدیده را بررسی کنیم که آیا این مسأله نشأت گرفته از فرهنگ ایرانی، قوانین کشور، تهاجم فرهنگی و یا تلفیقی از این عوامل است؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه وظیفه قوای مقننه، مجریه و قضائیه را تصویب، اجرا و پشتیبانی از قوانینی دانست که قادر به تزریق حجابی منطبق بر آموزه های دینی باشد و افزود: اگر مجلس می خواهد در مسأله مهم حجاب ورود کند باید افزون بر در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، هجمه های موجود و نیازهای جامعه، با ریشه‌های این پدیده و نه شاخ و برگ آن برخورد کند.

وی با اشاره به رابطه حجاب و امنیت روانی گفت: بی حجابی در جامعه مسأله ای شخصی نیست؛ بلکه سبب وارد کردن جوانان به دام گناه می شود؛ از این رو هر چه مسأله بد‌حجابی در جامعه رواج یابد به یقین امنیت روانی جامعه نیز به خطر خواهد افتاد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پرداخت و با بیان این که رسانه ملی نقش خطیری در این زمینه دارد ابراز داشت: جایگاه رسانه ملی در اجتماع جایگاهی بی بدیل است که نقش تأثیرگذاری بر اذهان عمومی اجتماع دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به سبب این جوانان و نوجوانان از هنرمندان صدا و سیما تأثیرپذیری بسزایی دارند، بنابراین از نوع پوشش و حجاب آنها نیز الگوگیری می کنند؛ از این رو باید مسؤولان این نهاد بر نوع پوشش آنها نظارت جدی و دقیق داشته باشند.

حسینی در پایان اتحاد دولت، مجلس، قوه قضائیه، علما و روحانیت را زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف خواستار شد و اظهار داشت: در صورتی که این حلقه تشکیل شود می‌توانیم فرهنگ اصیل حجاب و عفاف را در جامعه تزریق کنیم./945/ت302/س
ارسال نظرات