۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۸۰۶۵۶
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

قضات دادگستری اندیشه الهی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: قضات محاکم بدون این که زیر تهدید و یا تشویق کسی باشند، باید اندیشه الهی داشته باشند.
قضات دادگستری اندیشه الهی داشته باشند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل اظهار داشت: در جامعه ای که عدل و عدالت معنای واقعی خود را داشته باشد، ظلم و تعدی معنایی نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که دستگاه قضایی مأمن و پناهگاه مردم مظلوم است، گفت: بزرگ‌ترین توفیق این دستگاه این است که در رأس این مجموعه ولایت فقیه و رهبری مقتدر چون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد.

حجت الاسلام بهرامی با تأکید بر استقلال قضات دادگستری تصریح کرد: قضات محاکم بدون این که زیر تهدید و یا تشویق کسی باشند، باید اندیشه الهی داشته باشند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور وظیفه قضات در جامعه اسلامی را بسیار خطیر دانست و افزود: عدالت پرهیز از ظلم در ارتباط با انسان‌هاست، مقوله تأمین عدالت و عمل به عدالت وظیفه همه انسان‌‌ها است؛ اما در این میان وظیفه قوه قضائیه با اهمیت و ذاتی است.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر جاهلیت مدرن در غرب، اظهار داشت: اگر چه بعث رسول گرامی اسلام، بشریت را از گمراهی و تاریکی نجات داد؛ اما بعد از نزدیک به هزار و پانصد سال از نبوت پیامبر هنوز هم کشورهایی چون آمریکا در دوازدهم تیر‌ماه 67 هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون ساخته و با کشتار 298 نفر از مردم بی گناه به جهالت خود بازگشته‌اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تلاش‌های محمدتقی وحدانی قدردانی و عبدالله شاکری به عنوان رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل معرفی شد./935/پ202/س
ارسال نظرات