۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۸۰۶۸۶
دبیر جمعیت ایثارگران آذربایجان شرقی:

حجاب مدال افتخار جویندگان کمال و معرفت است

خبرگزاری رسا ـ شایق گفت: حجاب به عنوان مدال افتخار جویندگان کمال و پیروزی بر نفس اماره و تجلی زیبایی‌های معنوی زن، سبب کینه شیطانی دشمنان اسلام و مریدان اومانیست شده است.
حجاب و عفاف


عشرت شایق، دبیر جمعیت ایثارگران استان آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی بر خلاف نظام حکومتی غرب، از هر جهت سازنده و قابل توجه است.

نماینده سابق مردم تبریز در مجلس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند‌‌ خانم‌ها سربازان خط مقدم انقلاب بودند. اگر زن‌ها با انقلاب سازگار نبودند و این انقلاب را نمی پذیرفتند و به آن باور نداشتند به یقین این انقلاب واقع نمی شد‌، گفت: باتوجه به این شاخصه های مهم تصور‌های غلط در مورد زنان شجاع، مومن و رشید ایران باطل شد و بانوی مسلمان ایرانی با تمام توان پشت سر امامش به مبارزه و مجاهدت پرداخت.

شایق افزود: در سایه انقلاب اسلامی بانوان به مرحله ای از رشد و آگاهی رسیدند که خودباوری و حضور در عرصه های اجتماعی را با الگو قرار دادن سیره زنان بزرگ صدر اسلام همچون حضرت فاطمه زهرا(س) تمرین کردند، زن ایرانی با حفظ عفت اجتماعی در سایه تفسیر مبانی اسلامی به انسانی سازنده در مسیر ارزش های اخلاقی قدم بر می دارد.

وی آموزه های قرآنی و سیره اهل بیت(ع) و دیدگاه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی در شکل‌گیری شخصیت زن مسلمان را عوامل مهمی در رشد و بالندگی جامعه زنان ایران دانست و گفت: به همین دلیل انتخاب پوشش مناسب از افتخارات زنان است، حجاب به عنوان مدال افتخار جویندگان کمال و پیروزی بر نفس اماره و تجلی زیبایی‌های معنوی زن، موجبات کینه شیطانی دشمنان اسلام و مریدان اومانیست شده است.

دبیر جمعیت ایثارگران استان با اشاره به صبغه دینی انقلاب اسلامی افزود: نقش بانوان مسلمان در احیا و حفظ ارزش های دینی به عنوان راویان هویت اسلامی بسیار شگفت انگیز است، به همین جهت تصویر زن مسلمان تصویر انسانی صاحب اندیشه آزادی مسئولیت حرمت و کرامت است.

شایق گفت: مهم‌ترین حقی که به واسطه انقلاب بر زنان جاری شد از بین بردن نگاه بی‌خاصیتی و مصرفی‌بودن درباره آنان بود، به گونه ای که جلوه‌های حقوقی این انسان اثرگذار در بستر انتقال فرهنگ اسلامی گام‌های صدور انقلاب را با ایجاد نهضت حجاب و مقابله با مکاتب لیبرالی غرب جلو برد./935/ت302/س

ارسال نظرات