۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۸۰۷۷۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان رهبری زیربنای حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق آموزه های مستدل اسلامی و دینی، در راس حکومت باید نبی، امام معصوم(ع) و یا ولی فقیه به نیابت از امام حضور داشته باشد.
آيت الله قره باغي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر قره باغی، نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اسلام برای حکومت شروط خاصی را در نظر گرفته است گفت: اسلام حکومت کودتایی و همچنین نظام هایی که در راس آن نبی، امام معصوم و یا ولی فقیه حاکم نباشد را نامشروع و باطل می داند.

وی حکومت ولی فقیه جامع الشرائط را در عصر غیبت به نیابت از امام معصوم(ع) دانست و تصریح کرد: طبق آموزه های اسلامی و دینی در عصر غیبت امام زمان(عج)، باید در راس حکومت، فقیه دانشمند، مجتهد، عادل و اسلام شناس به نیابت از امام زمان(عج) حضور داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد:‌ به عبارت دیگر، حکومت مخصوص خداست و خدا حق حکومت را به پیامبر داده است و پیامبر(ص) نیز این حق را به ائمه معصومین(ع) داده اند و طبق روایات و آموزه های مستدل اسلامی و دینی در عصر غیبت نیز باید ولی فقیه با آن شرایط مخصوص در راس حکومت قرار داشته باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ائمه اطهار(ع) این مسیر را برای ما ترسیم کرده اند که باید در عصر غیبت ولی فقیه عادل و اسلام شناس در راس نظام قرار داشته باشد تا حکومت، اسلامی شود و تشخیص این فرد نیز در کتب فقهی و رساله های علمیه برعهده خبرگان رهبری که مجتهد شناس و فقیه شناس هستند قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: استناد مردم در این موضوع به شهادت خبرگان است، اعضای خبرگان منتخب مردم و مورد اطمینان آنها هستند و اعضای این مجلس باید همیشه بیدار باشند تا ویژگی هایی که یک مجتهد عادل به پشتوانه آن می تواند در راس حکومت باشد، را از اول داشته باشد، در ادامه نیز این ویژگی ها را دارا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قره باغی، با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری بر کارهای رهبری و اعمال رهبر نظارت دارند افزود: خبرگان این وظیفه خطیر را عهده دار است که اگر خدایی ناکرده اتفاقی پیش آمد و یا ولی فقیه فوت شد، بلافاصله فرد دیگری که ویژگی های لازم را داراست، به عنوان رهبر انتخاب کنند تا مردم بدون رهبر نباشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری زیربنای حکومت اسلامی است و شناسایی رهبری و معرفی به مردم و همچنین نظارت بر کارهای رهبری از جمله وظایف این مجلس است.

وی در ادامه با ناکافی خواندن آگاهی مردم از نحوه وظایف و ماموریت های این مجلس گفت: آشنایی مردم با خبرگان، اهمیت این نهاد و شرح وظایفی که اعضای مجلس خبرگان عهده دار هستند در حد مطلوب نیست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این بحث در خود مجلس خبرگان نیز مطرح شده است که این مجلس با این جایگاه رفیع، در بین مردم چندان آگاهی نسبت به آن وجود ندارد، از این رو مقرر شد دفاتری برای نمایندگان در استان ها دایر و با رسانه ملی نیز هماهنگ شود تا در مناسبت های مختلف اعضای مجلس خبرگان فلسفه وجودی و اهمیت مجلس خبرگان را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قره باغی تصریح کرد: اما علت اینکه خود مجلس خبرگان تریبون را آزاد نمی گذارد تا رسانه ها اجلاسیه ها را به طور کامل بیان کنند، این موضوع به دلیل ملاحظات و همچنین قوانین و آیین نامه های داخلی مجلس خبرگان است که این اجازه را نمی دهد./924/ت301/ج

ارسال نظرات