۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۴:۰۵
کد خبر: ۸۰۷۸۱
مدیر کل اوقاف خراسان شمالی:

200 مسجد در خراسان شمالی در حال بازسازی و مرمت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 200 مسجد در استان در حال بازسازی و مرمت است.
مسجد 200 مسجد در خراسان شمالی در حال بازسازی و مرمت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان با بیان اینکه 700 مسجد این استان تا چندی قبل در نوبت دریافت کمک از این اداره کل بودند، اظهار داشت: اخیرا به 200 مسجد برای تعمیر و نوسازی به ازای هر باب بیش از 20 میلیون ریال پرداخت شده است. گفت: در حال حاضر200 مسجد در خراسان شمالی در حال بازسازی و مرمت است.

وی با اشاره به اینکه عمده مساجد و مراکز دینی برای بازسازی و مرمت تقاضای کمک مالی را از سوی اوقاف و امور خیریه استان داشته‌اند، افزود: در صورت اختصاص اعتبارات از سوی سازمان مرکزی، بخش قابل توجهی از مشکلات مساجد استان برطرف می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه احیای موقوفات را به عنوان یکی از مهم‌ترین معروفات مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: باید همه نسبت به مسائل شرعی، دینی و اسلامی دغدغه داشته باشند و حقوق اهل‌بیت (ع) پرداخت شود، در غیر این صورت شرعاً باید پاسخگو باشند.

وی وجود موقوفات در کشور را نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم به فرهنگ و معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: بخش عمده‌ای از موقوفات در خراسان شمالی مربوط به ماه محرم و همچنین برگزاری مراسم عزاداری است.

این مقام مسؤول افزود: در سال جاری 15 بقاع متبرکه استان بازسازی، تجهیز و مرمت می شود.

وی تصریح کرد: در سال 89 از سوی مرکز هیچ اعتباری برای ساخت مساجد در استان نداشتیم و همه اعتبارات برای تجهیز و مرمت مساجد تخصیص داده شده است.

حجت الاسلام مهدوی پور در ادامه از وجود بیش از 3 هزار موقوفه دارای سند در این استان خبر داد.

وی در ادامه یکی از مهمترین اماکن حفظ جوانان از مشکلات و آسیب های جامعه را مساجد و بقاع متبرکه عنوان کرد و اظهار داشت: این اماکن باید به نحوی زیبا و جذاب بازسازی و مرمت شود که تمایل جوانان برای حضور در آن ها بیشتر شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه (بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شود)، افزود: تمام تلاش ما این است که بقاع متبرکه امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) شهرستان بجنورد که یکی از برجسته ترین بقاع متبرکه در استان است را تبدیل به نگین فرهنگی در خراسان شمالی کنیم./966/پ202/ص
ارسال نظرات