۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۴:۱۸
کد خبر: ۸۰۷۸۲

دوره آموزشی بلاغ ویژه طلاب بجنورد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی بلاغ در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، با حضورمسؤول حوزه علمیه خراسان شمالی و جمعی از روحانیان و طلاب این استان آغاز شد.
طلاب خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام مسعود قاسمی، مسؤول دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی روز گذشته در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بلاغ، اظهارداشت: دوره آموزشی بلاغ تکامل دهنده دوره آموزشی رشد است.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی رشد و بلاغ با یک هدف برگزار شده است، افزود: در دوره رشد، مهمترین هدف ما ارتقا سطح علمی و کیفی تحصیلات طلاب بود که ما توانستیم با برگزاری این دوره سطح تحصیلی طلبه های که از لحاظ درسی ضعیف بود، ارتقا دهیم.

مسؤول دفترنمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی  خاطرنشان کرد: در دوره آموزشی بلاغ، که تکامل دهنده ی دوره آموزشی رشد است، توانسته ایم طلاب موفق در زمینه اخلاق و درس را از مدارس علمیه استان جمع آوری کنیم تا آنان بتوانند، مستعدین تدریس در مدارس علمیه شهرستان ها ی خود برای دیگر طلاب باشند.

وی مهمترین اهداف برگزاری دوره آموزشی بلاغ را، در 3 فضای کلی توصیف کرد و افزود: دوره آموزشی بلاغ با انجام و برعهده گرفتن 3 مسؤولیت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی برای طلاب فراهم گردیده است.

حجت الاسلام قاسمی، مهم‌ترین برنامه های اجرایی در این دوره را، برگزاری جلسه مهارت های یادگیری، کارگاه نویسندگی، تند خوانی و برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی برای طلاب دانست.

همچنین، تعداد شرکت کنندگانطلاب خواهر و برادر را 75 نفر اعلام کرد و افزود: این دوره که از 20 تا 29 تیر ماه به مدت ده روز در بجنور برگزار می‌شود  50 نفر طلبه برادر و 25 نفر طلبه خواهر شرکت دارند./966/پ202/ص
ارسال نظرات