۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۸۰۸۱۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اعضای خبرگان نسبت به رهبری آیت الله خامنه ای آرامش خاطر دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری نسبت به انتخابی که خبرگان داشته است،‌ آرامش خاطر دارند و خوشبختانه در طول دوران تصدی حضرت ‌آیت الله خامنه ای در منصب ولایت فقیه هیچ گونه دغدغه ای از این لحاظ پیدا نشده است.
حجت الاسلام و المسلمين احمد بهشتي
حجت الاسلام والمسلمین احمد بهشتی، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشی از امام راحل،‌ مجلس خبرگان را پشتیبان رهبری دانست و ابراز داشت: اگر نظام مقدس اسلامی را به خیمه تشبیه کنیم، رهبری عمود خیمه و ستون فقرات انقلاب است،‌ همانگونه که بدن بدون ستون فقرات تاب مقاومت و ایستادگی ندارد،‌ نظام نیز بدون رهبری نمی تواند سرپا باشد.

وی تقویت رهبری را تقویت نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: وقتی رهبری تقویت شد،‌ نظام اسلامی تقویت خواهد شد،‌ اما اگر خدایی ناکرده این جایگاه تضعیف شد و ضربه دید،‌ به انقلاب اسلامی ضربه وارد خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه، جایگاه مجلس خبرگان رهبری را برجسته توصیف کرد و گفت: اعضای این مجلس،‌ انسان های شاخص،‌ فرهیخته و جزو علمای برجسته و شخصیت های مبرز هستند و مردم نیز به آنها اعتماد دارند.

وی با تشریح وظایف و ماموریت های مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:‌ تا مادامی که این مجلس بر تداوم و استمرار شرایط رهبری متفق باشند و مواضع خود را در بیانیه ها،‌ اجلاسیه ها و نطق های پیش از دستور و سخنرانی ها اعلام کنند،‌ این موضوع باعث می شود که مردم اطمینان کنند که رهبری شرایط خود را برای استمرار رهبری دارا است؛ در این صورت رهبری نیز با قوت و عزم راسخ بیشتری وظایف خود را انجام می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری،‌ با بیان اینکه اطلاع و آگاهی مردم از وظایف، فعالیت ها و ماموریت های این مجلس کافی نیست گفت: متاسفانه وظایف و ماموریت ها و اقدامات مجلس خبرگان آنگونه که شایسته و بایسته است بیان نمی شود و جامعه نیز اطلاع کافی در این خصوص ندارد.

وی بیان داشت: در زمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری،‌ تا حدودی رسانه ها،‌ رسانه ملی و خود نمایندگان در این خصوص فعالیت می کنند و مردم نسبت به مسایل و وظایف اعضا آشنا می شوند،‌ اما در سایر مواقع چندان فعالیتی مشاهده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی تاکید کرد: به دلیل عدم حضور کافی اعضا به عنوان عضو خبرگان در جامعه،‌ بسیاری از مردم از فعالیت این مجلس اطلاع دقیقی ندارند و به اعتبار خبرویت، حضور نمایندگان در بین مردم ضعیف است و حتی بعد از مدتی مردم فراموش می کنند به چه فردی رای داده اند.

وی تصریح کرد: ضروری است با برگزاری همایش ها،‌ اجلاسیه ها و سمینارهای مختلف،‌ جایگاه مجلس خبرگان،‌ شرح وظایف و ماموریت های این نهاد مهم و مؤثر در انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم تبیین شود.

این استاد حوزه علمیه فارس در ادامه، مدیریت مقام معظم رهبری در طول دوران تصدی ایشان بر منصب ولایت فقیه را بی نظیر خواند و گفت: به نظرم می آید که اگر بنا باشد در مجلس خبرگان نسبت به شرایط و مدیریت رهبری رای گیری شود،‌ که البته قانون اساسی و آئین نامه داخلی خبرگان چنین اجازه ای را نمی دهد،‌ به نظر می آید تمام اعضای خبرگان بر این مساله اتفاق نظر دارند، اگر هم برخی از افراد ان قلت داشته باشند،‌ النادر کالمعدوم است.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی، با بیان اینکه نسبت به مدیریت مقام معظم رهبری در مجلس خبرگان رهبری اتفاق نظر است تاکید کرد: همه اعضای خبرگان رهبری، نسبت به انتخابی که خبرگان داشته است،‌ آرامش خاطر دارند و خوشبختانه در طول دوران تصدی حضرت ‌آیت الله خامنه ای هیچ گونه دغدغه ای از این لحاظ پیدا نشده و ان شاء الله پیدا نخواهد شد. /924/ت301/ج

ارسال نظرات